بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اردبیلی تحت حمایت کمیته امداد هستند

بیش از 5 هزار دانش‌آموز اردبیلی تحت حمایت کمیته امداد هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۵ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در استان اردبیل، تحت حمایت کمیته‌ امداد بوده و از خدمات حمایتی آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ ستاد استانی جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: با توجه به اهداف مشترک و اجرای برنامه های مختلف، ارتباط فرهنگی، آموزشی، تربیتی و تفریحی تنگاتنگی بین کمیته‌ امداد و آموزش و پرورش استان وجود دارد که با توجه به این ارتباط تنگاتنگ، درصدد هستیم تا با درایت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات اساسی دانش‌آموزان نیازمند را رفع کرده و شاهد پیشرفت‌های روزافزون این قشر از دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 5 هزار و یکصد دانش آموز، تحت حمایت کمیته‌ امداد استان اردبیل هستند، گفت: کمیته‌ امداد علاوه بر احصای نیازهای اساسی این تعداد دانش آموز، از طریق رابطان فرهنگی و آموزشی نیز به سایر دانش‌آموزان نیازمند خدمات گوناگونی را ارائه می‌کند.

زلالی با تشریح اینکه یکی از اهداف بسیار مهم برگزاری جشن عاطفه ها ترویج سنت حسنه‌ انفاق و نیکوکاری در بین دانش آموزان است، تصریح کرد: کمیته‌ امداد همواره از دستگاه‌های متولی تبلیغ و ترویج سنت‌های حسنه‌ الهی در بین اقشار مختلف جامعه است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل مهرورزی به یکدیگر را از دیگر اهداف برگزاری جشن عاطفه ها برشمرد و بیان کرد: امسال جشن عاطفه ها با شعار "مهر در انتظار مهر" برگزار می‌شود که امیدواریم همچون سال‌های گذشته مردم شریف استان با حضور چشمگیر خود باری از دوش دانش آموزان بی‌بضاعت بردارند.

وی با بیان اینکه در این مورد 180 هزار پاکت تهیه شده است که در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، افزود:‌ با توجه به نیازسنجی هایی که از سوی رابطان فرهنگی از دانش آموزان نیازمند شده است مساعدت دانش آموزان بر اساس نیازمندی دانش آموزان در همان مدرسه هزینه می‌شود.

زلالی با قدردانی از فرهنگیان و معلمان، بیان داشت: رابطان فرهنگی و آموزشی با مسائل و مشکلات دانش آموزان بیشتر آشنا هستند و در این مورد می توانند راهکارهای اساسی تری را به این نهاد مقدس در جهت تسریع و تسهیل در رسیدگی به امور نیازمندان انتقال دهند.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل از افتتاح مراکز نیکوکاری در سطح استان خبر داد و گفت: ما می توانیم با افتتاح چنین مرکزی در سازمان آموزش و پرورش، رسیدگی به امور دانش آموزان نیازمند را با شتاب بیشتری مرتفع کنیم.

 مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بیان کرد: جشن عاطفه ها، حرکت بزرگی در جامعه محسوب می شود چرا که آیین مهرورزی را در بین مردم اشاعه داده و حس نوعدوستی را در بین تک تک افراد ترویج می کند.

صابر سپهری خدمات کمیته‌ امداد را که در راستای رفع نیازهای اساسی خانواده های مستمند ارائه می شود، شایسته‌ تقدیر دانست و افزود: امدادگران در این نهاد می کوشند تا آرامش و آسایش را به خانواده های نیازمند اهدا کنند.

وی مهمترین هدف برگزاری جشن عاطفه ها را فرهنگ سازی حس نوعدوستی دانست و بیان کرد: ایثار و گذشت از مسائل مهمی است که در جشن ملی عاطفه ها در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال و همکاری آموزش و پرورش با کمیته‌ امداد درصدد هستیم تا آبرومندانه از دانش آموزان نیازمند حمایت کرده و کاری کنیم تا آنان در کنار دیگر همکلاسان خود با شادی و نشاط در کلاس‌های درسی حضور یابند.

سپهری جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مستمند را از دیگر اهداف جشن عاطفه ها دانست و افزود: با مشارکت همه جانبه‌ در جشن عاطفه ها شادی‌بخش دل‌های دانش آموزان بی بضاعت باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon