سفرای کشورهای خارجی در نصف‌جهان/ ۶۰ میهمان خارجی در جشنواره فیلم کودک اصفهان شرکت می‌کنند

سفرای کشورهای خارجی در نصف‌جهان/ 60 میهمان خارجی در جشنواره فیلم کودک اصفهان شرکت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان گفت: جشنواره فیلم کودک اصفهان یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم دنیا محسوب می‌شود و امسال ۶۰ میهمان خارجی در جشنواره فیلم کودک اصفهان شرکت می‌کنند.

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون برگزاری بیست و‌ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است استان اصفهان در ایام جشنواره میزبان 60 میهمان خارجی باشد و تعدادی از سفرای خارجی نیز در اختتامیه جشنواره فیلم کودک حضور دارند.

وی تصریح کرد: تولید 50 فیلم کوتاه به‌کمک شهرداری اصفهان از اتفاقات نیکوی جشنواره امسال بوده که این مسئله تا کنون در طول تاریخ جشنواره فیلم کودک و نوجوان بی‌سابقه بوده و خوشبختانه این فیلم‌ها از کیفیت لازم برخوردار هستند، بنابراین امسال شاهد توفیقات بیشتری برای اصفهان هستیم.

مدیر امور بین‌الملل و کارگروه‌ سینمایی بیست و‌ هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان افزود: اکثر جشنواره‌های مطرح و بزرگ دنیا در خاستگاه‌های شهر و تمدن خلاصه می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی که به‌دنبال دارد، به نظر می‌رسد که استان اصفهان بستر مناسبی برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

وی بیان کرد: با توجه به فرهنگ‌دوستی مردم اصفهان و همچنین هماهنگی با این حوزه، می‌توان گفت، مردم سبب قوت این جشنواره هستند، که این خود افتخار بزرگی برای استان اصفهان به حساب می‌آید.

بکتاشیان گفت: به‌دنبال انتقال دبیرخانه جشنواره از تهران به اصفهان هستیم تا بتوانیم تمام پیگیری‌ها را به‌صورت کامل و جامع از استان اصفهان بر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان داشته باشیم و در حوزه بین‌الملل با سیاست‌گذاری‌ای که در دفتر دبیرخانه اجرایی اصفهان داشته‌ایم، فقط به‌دنبال ارائه فرهنگ و تمدن ایران و اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: بر حسب فضاسازی‌هایی که در منطقه بین‌الملل نسبت به ایران و اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی وجود دارد، در پی آن هستیم تا دید مهمانان‌ها را نسبت به ایران و اسلام تغییر دهیم و امیدواریم آنها مبلغان خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

مدیر امور بین‌الملل و کارگروه‌ سینمایی بیست و‌ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: نباید همزیستی ادیان مختلف و تغییر مذاهب در اصفهان را فراموش کرد که این موضوع به‌شدت در حوزه فرهنگی، تمدنی و ارتباطاتی ما مؤثر هستند.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon