تصویب بیمه سختی کار برای ۵ هزار آتش‌نشان تهرانی

تصویب بیمه سختی کار برای 5 هزار آتش‌نشان تهرانی

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر تعلق بیمه سختی کار به آتش‌نشان‌ها تعیین کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معصومه آباد در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روزانه 4 هزار و 500 تماس تلفنی با سامانه 125، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم از محل درآمدهای شهر تهران دو فوریتی مصوب شود که براساس آن بتوانیم حداقل 200 هزار تومان بیمه سختی کار به 5 هزار آتش نشانی که کارهای عملیاتی انجام می‌دهند تعلق گیرد.

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات گفت: بهتر است فرافکنی نکنیم چرا که یکی از بخش هایی که باید در امر پیشگیری فعال باشد شورای شهر و شهرداری است؛ در شورا سه مرتبه مصوباتی برای ارتقای تجهیزات و اموزش آتش نشان‌ها به تصویب رسیده اما متأسفانه علی رغم گذشت چند ماه تاکنون هیچ پیشنهادی از سوی شهرداری مبنی براین موضوع واصل نشده است.

وی افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که شهرداری مجوز ساخت به آن داده، واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد و همچنین ترافیک موضوعاتی هستندکه به سازوکار و تجهیزات خاصی نیاز دارند اما تاکنون اقدامی برای آنها صورت نگرفته است. تجهیزات نیز در وهله اول باید مناسب باشد نه اینکه اتش نشانی به محل حادثه برسد بعد متوجه شود لوله آب از چند جا سوراخ است! اینکه می‌گوییم در فواصل آسانسور و راه پله یک در گذاشته شود خوب است اما این شرایط کافی نیست زیرا برای ایمنی ساختمان ها شروط دیگری نیز لازم است.

سرخو همچنین گفت: شهرداری به ویژه سازمان آتش نشانی را باید مکلف کنیم تا در نمایشگاه‌های تجهیزات آتش نشانی در دنیا شرکت کند و با تجهیزات لازم و جدید آشنا شوند.

احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات اعضای شورا به برگزاری نمایشگاه تصویرسازی امید با موضوع قهرمان سازی شخصیت آتش نشان‌هایی مانند امید عباسی اشاره کرد و گفت: گروهی از هنرمندان در محیط مجازی برای تجلیل از قهرمانانی که تلاششان حفظ حیات سایر انسان‌هاست اقدام به اعلام فراخوان کرده‌اند که در این راستا تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی همکاری بعمل آوردند و به این ترتیب چهره امید عباسی از یک چهره ملی فراتر رفت.

وی افزود: بنده در نمایشگاهی که مجموعه‌ای از آثار ایرانی و خارجی با این موضوع در آن وجود داشت شرکت کردم و متوجه شدم آنها بدون حمایت هیچ نهاد یا ارگان خاصی اقدام به انجام این کار کرده اند البته بنده به عنوان عضوی از شورای شهر از آنها تقدیر و تشکر کردم. باتوجه به ارتباط این موضوع با هفته آتش نشان و شهید امید عباسی خواستم از این گروه گمنام در جلسه شورا تقدیری کرده باشم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon