صدور احکام سنگین زندان برای ۳۳ مخالف رژیم بحرین

صدور احکام سنگین زندان برای 33 مخالف رژیم بحرین

خبرگزاری تسنیم: دادگاهی در بحرین ده‌ها فعال مخالف این رژیم را به حبس‌های بلندمدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار،‌دادگاهی در بحرین 33 فعال بحرینی را که در تظاهرات و فعالیت‌های سیاسی صلح‌‌آمیز علیه دولت مشارکت داشتند، به حبس‌های بلندمدت محکوم کرد.

این دادگاه 21 فعال سیاسی را به ده سال، 9 تن را به پنج سال، و دو تن دیگر را به سه سال زندان محکوم کرد.

این در حالی است که روز گذشته نیز (7 مهر) دادگاهی در بحرین 9 تن از فعالان ضددولتی بحرینی را به‌ اتهام دست داشتن در قاچاق اسلحه و حمل مواد منفجره به حبس ابد محکوم و تابعیت آنها را سلب کرد.

این دادگاه همچنین 3 تن از این فعالان را که به حبس ابد محکوم شده بودند، به‌اتهام حمله به نیروهای امنیتی به 3 سال زندان نیز محکوم کرد.

رژیم آل‌خلیفه به‌بهانه‌های واهی شهروندان مخالف با این رژیم را که در تظاهرات ضددولتی صلح‌آمیز شرکت می‌کنند، به مجازات‌های سنگین از قبیل حبس ابد و سلب تابعیت بحرینی محکوم می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر اخیراً در گزارشی اعلام کرده بود: اقدام مقامات بحرینی مبنی بر سلب تابعیت شهروندان، توسل به خشونت و زور محسوب می‌شود.

در همین راستا مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده‌بان حقوق بشر گفت: شهروند بحرینی که خواهان تغییر است دیگر تنها با بازداشت اجباری و شکنجه مواجه نیست؛ بلکه این‌بار  با سلب تابعیت و دچار شدن به سرنوشت نامعلومی نیز روبه‌رو است.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده بود که بحرین باید قوانینی که به مقامات این کشور اجازه سلب تابعیت از منتقدان را می‌دهد لغو کند؛ چرا که چنین اقداماتی توسل به زور و خشونت محسوب می‌شود و سلب تابعیت هر منتقدی که به‌طور صلح‌آمیز از دولت خود انتقاد می‌کند جایز نیست.

در این گزارش همچنین آمده بود که  دولت بحرین قصد دارد که برای مجازات منتقدان خود استفاده از شیوه‌های خبیثانه را افزایش دهد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان