پیش اجلاس نماز منطقه غرب کشور در سنندج برگزار می‌شود

پیش اجلاس نماز منطقه غرب کشور در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز اشاره کرد و گفت: پیش اجلاس منطقه‌ای نماز در سطح استان‌های غربی کشور با محوریت ‌کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: فرهنگ مقوله‌ای مستمر است که مقام معظم رهبری نیز بارها به اولویت بخش فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند.

وی گفت: اشتباهات فرهنگی هویت جامعه را بر هم می زند و پیام آن این است که برخی در تعریف فرهنگ به اشتباه می افتند و فکر می کنند کار فرهنگی به هر شکلی مقدس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که باید دانست که هر کار فرهنگی به طور مطلق مقدس نیست خاطرنشان کرد: باید مرز بین فرهنگ ارزشی و اسلامی و جبهه خودی و غیر خودی را تشخیص داد اما برخی افراد متاسفانه فرهنگ غیر ارزشی را به جای ارزشی جلوه می‌دهند و اینجاست که اشتباه فرهنگی رخ می‌دهد و به راحتی قابل جبران نیست.

وی افزود: فرهنگ حتی اگر بومی هم باشد باید در یک چارچوب و با یک معیار سنجیده شود که آن معیار را نظام ارزشی انقلاب مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری به برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز اشاره کرد و گفت: کارگروه علمی، فرهنگی و پژوهشی این اجلاس بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که در تمام استان ها شکل گرفته و قرار است پیش اجلاس منطقه‌ای نماز در سطح استان‌های غربی کشور با محوریت استان کردستان در سنندج برگزار شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری پیش اجلاس منطقه ای نماز ترغیب و شناسایی نخبگان، نویسندگان و پژوهشگران عرصه نماز در غرب کشور به ویژه در استان کردستان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این که اجلاس سراسری نماز و همچنین پیش اجلاس منطقه‌ای آن دارای 6 محور اصلی و 50 محور فرعی است افزود: مفهوم شناسی تعالی فرهنگی در پرتو نماز، مبانی و اصول تعالی فرهنگی در پرتو نماز و سیاست ها و راهکارهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز در از جمله محورهای اصلی این اجلاس است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به اجلاس سراسری نماز پایان آبان ماه است و دبیرخانه آن در سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام صفی یاری، توسعه و تعمیق آموزش های تخصصی حوزه دین را یکی از شاخص های عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر تاکنون 590 دوره آموزش تخصصی حوزه دین با گرایش های متفاوت و متعدد برگزار شده است.

وی از برگزاری اجلاس منطقه ای هم اندیشی اساتید آموزش های حوزه دین در 15 مهرماه خبر داد و افزود: این اجلاس با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه از استان های ایلام، زنجان، همدان، کرمانشاه، لرستان و کردستان با محوریت استان کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی درباره برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان در فاصله اعیاد قربان و غدیر خم اظهار کرد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای قروه با زیربنای 585 متر مربع و دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای پسرانه بیجار با زیربنای یک هزار و 65 متر مربع در فاصله اعیاد امسال افتتاح می شود.

وی همچنین از افتتاح مجتمع فرهنگی نور مریوان در فاصله اعیاد قربان و غدیر خم خبر داد و گفت: این مجتمع در واقع پنجمین مجتمع فرهنگی نور استان کردستان است که زیر بنای آن 688 متر مربع بوده و اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی سازمان و بخشی از کمک های استانی تامین شده است.

حجت‌الاسلام صفی یاری به انعقاد تفاهم نامه‌های بین سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است در سال تحصیلی جدید 2500 گفتمان دینی ویژه دانش‌آموزان و 50 گفتمان دینی ویژه والدین برگزار شود.

وی از عدم تخصیص اعتبار کافی به سازمان تبلیغات اسلامی استان گلایه کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برای توسعه فرهنگی استان در سال 93، اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان پیش بینی کرده بود که هرچند این مبلغ میز با توجه به خلا های فرهنگی کردستان ناچیز است اما با این وجود نیز اعتبار استانی که در اختیار سازمان قرار گرفت 230 میلیون تومان بود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon