محورهای موضوعی و شعار هفته جهانی فضا در ایران اعلام شد

محورهای موضوعی و شعار هفته جهانی فضا در ایران اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام سازمان فضایی کشور محورهای موضوعی و شعار روزهای هفته جهانی فضا در ایران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حمید فاضلی قائم‌مقام سازمان فضایی کشور در نشست خبری خود به مناسبت هفته جهانی فضا با اشاره به سالروز نام‌گذاری هفته جهانی فضا، اظهار داشت: از سوی سازمان ملل هشتم تا دوازدهم اکتبر مصادف با 12 تا هجدهم مهرماه به نام هفته جهانی فضا نام‌گذاری شده است. 

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته جهانی فضا، «فضای راهنمای راه است» به برنامه‌های سازمان فضایی کشور و محورهای موضوعی آن در روزهای این هفته در کشورمان اشاره کرد. 

وی گفت: اولین روز این هفته که مصادف با دوازدهم مهرماه است،‌ با محور موضوعی مخابرات فضایی نامگذاری شده است که شعار آن مخابرات فضایی، ابزاری برای رشد اقتصادی جامعه و بستری برای گفتمان اعتدال در جهان است.

فاضلی با اشاره به اینکه فضا در قرآن محور موضوعی دومین روز هفته جهانی فضا در ایران در نظر گرفته شده است گفت: شعار این روز فضا جلوه‌گاه تعالی اندیشه انسان است و برنامه‌هایی در این راستا برگزار می‌شود.

قائم‌مقام سازمان فضایی کشور به محور موضوعی سومین روز هفته جهانی اشاره کرد و گفت: سنجش از دور محور برنامه‌های روز سوم هفته جهانی فضا در ایران است که با شعار سنجش از دور محور حفظ زمین و انسان نامگذاری شده است. 

وی علوم و اکتشافات فضایی و زیست فضا را محور موضوعی روز چهارم هفته جهانی فضا در ایران دانست و گفت: شعار این روز اکتشافات فضایی و زیست فضا گامی مهم در حرکت به سوی افق‌های دانایی است.

فاضلی ادامه داد: ناموری و تعیین موقعیت فضاپایه محور موضوعی روز پنجم هفته جهانی فضا در ایران است که طی آن ناموری فضایی ضرورتی بر ارتقای ایمنی و رفاه اجتماعی به عنوان شعار این روز در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه حقوق و دیپلماسی فضایی محور موضوعی برنامه‌های هفته جهانی فضا در ششمین روز این هفته در ایران است، گفت: فضا و حرکت قانونمدار و صلح‌آمیز به عنوان شعار این روز نامگذاری شده است. 

وی به محور موضوعی هفتمین روز هفته جهانی فضا در ایران اشاره کرد و گفت: ترویج دانش فضایی، ارتقاء جامعه ایرانی اسلامی به جامعه دانش محور آگاه از ظرفیت‌های فضایی شعار آخرین روز این هفته در ایران است.

براساس این گزارش طی هفته جهانی فضا که از شنبه آینده 12 مهر در ایران برگزار می‌شود همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی در راستای آشنایی بیشتر مردم با فضا و اقدامات صورت گرفته در کشور در این راستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon