چارچوب و ارزیابی پروژه‌های اقتصادی شهرداری رشت مشخص شود

چارچوب و ارزیابی پروژه‌های اقتصادی شهرداری رشت مشخص شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از روشن نبودن افق پروژه‌های شهرداری رشت،گفت: چارچوب و آنالیز پروژه‌های اقتصادی شهرداری مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عباس صابر ظهر امروز در جلسه طرح سئوال از شهردار این شهر، با انتقاد از روشن نبودن افق پروژه‌های شهرداری، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذار باید مبلغ سود حاصل و منابع قابل جذب کاملا روشن و مشهود باشد.

وی افزود: در دفتر سرمایه‌گذاری باید پروژه‌های شهر کاملا پخته و واضح باشد چرا که یکی از عواملی که سرمایه‌گذاری در رشت را کم اقبال کرده روشن نبودن چارچوب پروژه‌ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آنالیز اقتصادی پروژه های شهرداری رشت باید به درستی انجام شود، گفت: در دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت این امکان وجود ندارد.

طرح تفصیلی و جامع تبلیغات شهر رشت پیش بینی شود

صابر با تاکید بر اینکه ظرفیت تبلیغات محیطی شهر از دست رفته است، تصریح کرد: باید طرح تفصیلی و جامع تبلیغات شهر رشت پیش بینی و باید از فرصت کشی جلوگیری شود تا نتیجه بهتر به دست آید چرا که از شش هزار و 200 متر مربع تاکنون از 1200 متر بهره گرفته‌ایم.

بیمه آتش سوزی منازل رشت به یک چالش تبدیل شده است

در ادامه عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه 300 میلیون پول به شهردار پرداخت شد تا بیمه منازل مسکونی شهروندان را انجام دهد، اظهار کرد: لایحه شهردار ایراد قانونی داشت واگذاری پل به بیمه ملت برای تبلیغات برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد چرا که در آمد بیشتری از این راه می‌شود اتخاذ کرد.

رضا جمشیدی چناری افزود: با شهردار مکاتبه شد تا تجمیع بیمه را دنبال کند ولی آتش نشان شهرداری دچار آسیب می‌شود و می بینیم که بیمه، درمان وی را پوشش نمی‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: با این روندی که شهردار پیش گرفته است بیمه آتش سوزی منازل به یک چالش مبدل شده و با این شیوه تا سال بعد هم محقق نمی‌شود.

فضاهای تبلیغاتی شهر رشت باید استاندارسازی شود

در ادامه عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه فضاهای تبلیغاتی شهر باید استاندارسازی شود، گفت: قراردادی که با دانشگاه علم و فرهنگ در سال‌های گذشته بسته شد به حکم قرار داد ترکمنچای برای شهرداری است

فرهاد شوقی با بیان اینکه با تخلفات کانون‌های تبلیغاتی برخورد شود، افزود: در بخش تبلیغات محیطی در آمدهای بسیاری نهفته است.

بیش از 25 هزار ملک در شهرداری رشت ممیزی شده است

در ادامه شهردار رشت در پاسخ به این سئوال اعضای شورا که با وجود تشکیل تیم ممیزی و تبلیغات وافر در این زمینه شهرداری اقدام موثری در زمینه ممیزی انجام نداده است، اظهار کرد: شهرداری براساس توانایی‌های خود حرکت می‌کند در ارتباط مباحث درآمدی شهرداری باید به دنبال راهی برای تقویت بنیان‌های مالی باشد.

محمدابراهیم خلیلی با بیان اینکه ممیزی یکی از اصول اساسی برای ایجاد در آمدهای پایدار است، افزود: بنابراین باید کمک شود تا این امر به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر هر کدام از اعضای شورا راه حلی دارد که می‌تواند منابع مالی شهرداری را تامین کند ارائه دهد، گفت: در پاسخ به اینکه در این زمینه تبلیغات وافر انجام شد باید بگویم که شهرداری 12 میلیون تومان در این حوزه برای تبلیغات هزینه کرد و بیش از 25 هزار ملک در شهرداری رشت ممیزی شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار ملک در شهرداری رشت ممیزی شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود  سه هزار ملک تجاری است.

خلیلی با بیان اینکه در شهر رشت ممیزی در 20 سال کذشته انجام نشده است، تصریح کرد: پیش بینی شهرداری این بود که  ممیزی بین شش تا 9  ماه تمام می‌شود.

وی، تغییر شیوه سنتی ممیزی به روش جدید و آموزش نیروها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام کار را با 30 نفر نیرو انجام دادیم، از دانشگاه‌های مختلف استعلام گرفتیم که از 100 تا 200 نفر استفاده کنیم.

ظرفیت تبلیغات محیطی شهر رشت شش هزار و 200 متر مربع است

شهردار رشت در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه در مورد تبلیغات محیطی شهر تاکنون چه اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اگر شهر را مورد بررسی قرار دهید تغییراتی در تبلیغات محیطی مشاهده می‌کنید برای جایگاه‌های سوخت، تابلوهای کاربری اصناف آیین نامه تدوین و سیمای محیطی شهر را اصلاح کردیم.

خلیلی با بیان اینکه ظرفیت تبلیغات محیطی شهر رشت شش هزار و 200 متر مربع است، گفت: تاکنون در یک‌هزار و 200 متر مربع تبلیغات محیطی انجام شد که در آمد آن 115 میلیون تومان بوده و لازم به ذکر است که کل در آمد محیطی سال گذشته 29 میلیون تومان است.

لایحه بیمه آتش سوزی رشت تهیه شد

وی در پاسخ به سئوال دیگر اعضای شورا در مورد بی توجهی به بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شهروندان گفت: درباره بیمه آتش سوزی لایحه‌ای تهیه کردیم و پیشنهاداتی ارائه شد.

خلیلی تصریح کرد: یک پیشنهاد این بود که باید فراخوان بیمه اصلح انتخاب شود و یا اینکه بیمه ملت پیشنهاد داد که جای پرداخت پول بیمه آتش سوزی تبلیغات پنج پل هوایی را به آنها بدهیم که پیشنهاد آن را به شورا ارائه شد اما در شورا جوابی داده نشد، طرح بیمه بی نام 500 واحد مسکونی هم ارائه شد که مورد قبول بیمه‌ها قرار نگرفت.

وی در پاسخ به سئوال آخر مبنی بر اینکه با وجود تشکیل هیئت عالی سرمایه‌گذاری و معرفی نمایندگان شورا در این دفتر به دلیل غیبت‌های مکرر شهردار در جلسات و  با وجود شعارهای شهردار مبنی بر جذب سرمایه گذار، تاکنون هیچگونه اقدام مثبتی در شهرداری رخ نداده است،گفت: در این هیئت شش عضو شورا و شهردار حضور دارند و  بحث‌های مختلف سرمایه‌گذاری مطرح  و مذاکراتی انجام پذیرفت.

شهردار رشت با اشاره به تشکیل 9 جلسه هیئت سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در دفتر سرمایه‌گذاری باید به این نتیجه برسیم که اعتماد متقابل به روشن بودن قوانین، امنیت و تعامل در جذب سرمایه‌گذار موثر است و اگر نتیجه به دست نیامده همه کنار هم و همه مقصر هستیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon