پنج محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی معرفی شدند

پنج محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی معرفی شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با اشاره به رتبه نوزدهم ایران در رشته‌های مهندسی‌ در پایگاه اطلاعاتی استنادی اسکوپوس گفت: پنج پژوهشگر برتر ایرانی در رشته‌های مهندسی در این رتبه‌بندی حضور دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری تصریح کرد: پنج پژوهشگر برتر رشته مهندسی داود دومیری گنجی استاد گروه مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مهدی دهقان استاد ریاضیات کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس، محمد علی شکرگزار استاد بانک سلولی ایران و ریاض خراط استاد دانشگاه صنعتی نفت را شامل می‌شود.

وی افزود: اسکوپوس بزرگ‌ترین پایگاه اطلاعاتی استنادی است که مجلات علمی، کتاب‌ها و مجموعه مقالات کنفرانس‌ها را تحت‌پوشش دارد. در حال حاضر این نظام استنادی 53 میلیون رکورد از پنج هزار ناشر را که در کشورهای مختلف جهان فعالیت دارند ثبت و نمایه‌سازی می‌کند.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: رشته مهندسی از رشته‌هایی است که به شدت مورد نیاز صنایع کشور است. این رشته در دانشگاه‌های بزرگ کشور تدریس می‌شود. در رشته‌های گوناگون این حوزه تحقیقات مختلف انجام می‌گیرد و از نتایج حاصله مقالات متعددی در نشریات بین‌المللی منتشر می‌شود.

مهراد اظهار داشت: تعداد مدارکی که از دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و انجمن‌های علمی ایران تاکنون در رشته مهندسی در پایگاه استنادی اسکوپوس ثبت و نمایه‌سازی شده، 13624 مقاله است و بر این اساس رتبه ایران از نظر تولید علم در رشته مهندسی در پایگاه استنادی اسکوپوس 19 است.

وی ادامه داد: در بین کشورهای اسلامی که در تولید علم رشته مهندسی در اسکوپوس حضور دارند بعد از ایران و ترکیه به ترتیب (دارای رتبه های 19 و 24 ) می‌توان از کشور مصر نام برد که با 3761 مدرک رتبه 40 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری عنوان کرد: از مجموع 13624 مدرک در رشته مهندسی در ایران، 6823 مورد مربوط به مقالات کنفرانس‌ها و 6434 مورد مربوط به مقالات نشریات علمی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon