مصر از سفر هیأت حماس به تونس ممانعت کرد

مصر از سفر هیأت حماس به تونس ممانعت کرد

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع مصری گزارش دادند که مسئولان این کشور از سفر یک هیأت از جنبش حماس به تونس برای مشارکت در کنفرانس مربوط به فلسطین، ممانعت بعمل آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، برخی منابع فلسطینی فاش کردند که مسئولان مصری از سفر یک هیأت فلسطینی متشکل از «موسی ابومرزوق» و «محمود الزهار» به تونس برای شرکت در کنفرانس فلسطین ممانعت کرده اند.

این منابع گفتند که مصر همچنین مانع سفر یک هیأت فلسطینی متشکل از تعدادی از فعالان مدنی و حقوقی غزه به تونس برای شرکت در این کنفرانس شده است.

این در حالی است که برخی منابع کمیته سازماندهی کنفرانس مذکور در تونس اعلام کرده بود که هیأتی از جنبش حماس متشکل از اسامه حمدان مسئول روابط خارجی، محمد نصر عضو دفتر سیاسی و علی برکه مسئول حماس در لبنان امروز سه شنبه وارد تونس می شود.

یورش صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی تحت حراست پلیس رژیم اشغالگر

صدها شهرک نشین صبح امروز سه شنبه تحت حراست شدید پلیس از طریق باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

نگهبانان مسجد الاقصی گزارش دادند که حدود 217 شهرک نشین صبح امروز سه شنبه از طریق باب المغاربه به صورت گروهی وارد مسجد الاقصی شده و اقدام به گشت زنی در صحن مسجد مروانی کردند و سپس از باب السلسله خارج شدند.

به گفته این نگهبانان، یکی از شهرک نشینان در نزدیکی مصلای مروانی، آئین تلمودی را به جا آورد.

بر اساس این گزارش، گروه های افراطی یهودی اخیرا طی فراخوانی از صهیونیست ها خواسته اند تا از تاریخ 28 سپتامبر تا روز 2 اکتبر یورش خود به مسجد الاقصی را بیشتر کنند.

ابو مرزوق: اسرائیل نیازمند مذاکرات است/ دوحه درخواستی از ما برای خروج نکرده است

«موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نیازمند مذاکرات است همچنانکه ما نیز به مذاکرات نیاز داریم.

وی در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان در رابطه با مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی و میزان پایبندی این رژیم گفت: مذاکرات بین دو طرف است و هرگز بدون توافق دو طرف صورت نخواهد گرفت و به عقیده من دشمن به مذاکرات نیاز دارد همچنانکه ما نیز به مذاکرات نیاز داریم زیرا تثبیت بسیاری از مسائل ملت ما ضروری است و دشمن نیز نیاز ما به این مذاکرات را می داند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قضیه مربوط به اجساد نظامیان صهیونیست می تواند مانعی بر سر مذاکرات باشد؟ تصریح کرد: حماس از هیچ سربازی حرف نزده بلکه آنها به ما خبر داده اند که چند سرباز و اجساد ناپدید شده و هیأت مذاکره نیز هیچ اطلاعی در این باره ندارد.

ابو مرزوق درباره اخبار مربوط به درخواست قطر از حماس برای خروج از این کشور نیز گفت که این اخبار صحت ندارد و دوحه هیچ درخواستی از ما نکرده است.

وی اشاره کرد که هیچ تغییر و تحولی در روابط ما با دوحه یا غیره رخ نداده است.

بازداشت 10 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیلی شب گذشته 10 جوان فلسطینی از جمله اعضای حماس را در کرانه باختری بازداشت کردند که از جمله این بازداشت شدگان دو جوان از اهالی روستای حوسان در غرب بیت لحم هستند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت که نیروهای اشغالگر اسرائیلی «مصعب ابراهیم نصار»(25 ساله) و «محمود خلف زغلول» (20 ساله) را پس از یورش به منازل آنها بازداشت کردند.

به گفته این منبع، نیروهای اشغالگر با یورش به منطقه برک سلیمان در شهرک الخضر واقع در جنوب بیت لحم به منازل تعدادی از شهروندان یورش برده و شروع به بازرسی منازل آنها کردند.

درگیری خشونت بار در حی سلوان

منابع فلسطینی گزارش دادند که پس از اشغال 6 منزل فلسطینیان در حل سلوان واقع در شرق قدس توسط شهرک نشینان صهیونیست، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان