آتش‌سوزی خط لوله نفت در کشور ۸۸ درصد کاهش یافته است

آتش‌سوزی خط لوله نفت در کشور 88 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ایمنی، محیط زیست و بهداشت وزارت نفت با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته هیچ حادثه‌ای در خط لوله انتقال نفت کشور روی نداده است، گفت: از سال ۸۴ تا کنون تعداد آتش سوزی‌ها در خطوط انتقال نفت کشور ۸۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدحسین اردشیری ظهر امروز در گردهمایی خانواده بزرگ HSE صنعت گاز کشور که به مدت 2 روز با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله 33 درصد از صنایع سبز کشور به صنعت نفت اختصاص پیدا می‌کند.

وی میزان ساعات کاری در HSE وزارت نفت در سال گذشته را 971 میلیون ساعت کاری عنوان کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث خط لوله نفت در سال گذشته به 4.12 درصد رسیده است.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و بهداشت وزارت نفت تصریح کرد: ضریب تکرار حوادث در سال 84، 65 صدم درصد بوده که این رقم در سال گذشته به 638 هزارم درصد رسیده است و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی تعداد آتش سوزی‌های خط لوله نفت در سال 84 را 572 مورد ذکر کرد و گفت: این میزان در سال گذشته به 71 مورد رسیده به طوری که آمار 88 درصد کاهش نشان می‌دهد.

اردشیری درصد کارکنان شرکت نفت در معرض عوامل زیان آور در سال گذشته را 68.4 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 84، 89 درصد کاهش داشته و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و بهداشت وزارت نفت ایران تعداد صنایع سبز را در سال 84، 10 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صنایع سبز در سال گذشته به 36 مورد رسیده و 260 درصد رشد داشته است.

وی وضعیت فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی تصفیه شده در سال گذشته را 724 درصد عنوان کرد و اظهار کرد: تعداد ارزیابی‌های زیست محیطی در سال گذشته نسبت به سال 84 از رشد 32 درصدی برخوردار بوده است.

اردشیری به از دست رفتن 304 نفر از هموطنان از سال 84 تا سال گذشته بر اثر حوادث در خط لوله نفت اشاره و تصریح کرد: از سال 84 تا سال گذشته همچنین 624 میلیون دلار معادل 8 میلیون بشکه نفت برای حوادث هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد حوادث حوزه نفت و گاز کشور کاهش داشته است، افزود: از سال 84 تا سال گذشته در زمینه سرانه آموزش و ارزیابی نیز رشد خوبی را در حوزه وزارت نفت شاهد بودیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon