مجلس آمادگی خود را برای کمک به صنایع دستی اعلام کرد/کوتاهی این معاونت مشهود است

مجلس آمادگی خود را برای کمک به صنایع دستی اعلام کرد/کوتاهی این معاونت مشهود است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سابق دفتر آمار و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی گفت: مجلس آمادگی خود را برای کمک به صنایع دستی اعلام کرد است اما ظاهراً این معاونت برنامه‌ای برای حل مشکلات و موانع خود ارائه نکرده است.

اردشیر اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه ما نباید مسائل صنایع دستی را به بیرون از سازمان میراث فرهنگی موکول کنیم چرا که خیلی از مسائل درونی است اظهار داشت: برنامه ششم اهمیت زیادی دارد اما اینجور نیست که اگر صنایع دستی در برنامه ششم دیده شد، صنایع دستی متحول می‌شود و اگر دیده نشد از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: همانطور که در 5 برنامه قبلی هم به آن شکل جایگاه صنایع دستی دیده نشد ولی به هر شکلی به حیات خود ادامه داد لذا این موضوع را باید به دوبخش تقسیم کنیم یکی به مسائل ریشه‌ای و درونی بپردازیم و ابتدا چالش‌ها را پیدا کنیم و ببینیم برای اهدافی که  برای صنایع دستی تنظیم کردیم چالش‌ها، مقاومت‌ها و موانع کجاست و برای رفع آن در برنامه ششم راه حل دهیم.

اروجی با بیان اینکه در حقیقت حتی اگر برنامه ششم هم نباشد مجلس هم اعلام کرده که آماده است موانعی که بر سر راه صنایع دستی است را برطرف کند تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که راهکار قانونی برای ما بفرستید و پیشنهاد دهید تا ما هم قانون مربوط به رفع آن موانع را مصوب می‌کنیم لذا این نیست که منتظر برنامه ششم باشیم.

مدیرکل سابق دفتر آمار و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: برنامه ششم مجموعه قوانین منسجمی برای 5 سال وضع می‌کند در صورتی که وقتی همچنین فرصتی نمایندگان مجلس در اختیار ما گذاشتند به معنای این است که نه تنها برای 5 سال، بلکه قانون دائمی، حاضریم وضع کنیم لذا به نظرم زمینه آماده بوده است و معاونت صنایع دستی به درون معاونت خودش باید برگردد که چرا موانع را شناسایی و برنامه‌ای برای رفع آن تنظیم نکردند؟

اروجی گفت: برخی از این برنامه‌ها قانون مجلس می‌خواستند که معاونت صنایع دستی می‌توانسته از مجلس مصوبه بگیرد، برخی از این برنامه‌ها همکاری هیئت دولت را می‌خواستند که می‌توانست از هیئت دولت پیگیری کند و برخی هم امضای رئیس سازمان را می‌خواهد که این کار را هم می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon