عریقات، نتانیاهو را به «عمر البغدادی» تشبیه کرد

عریقات، نتانیاهو را به «عمر البغدادی» تشبیه کرد

خبرگزاری تسنیم: مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشبیه حماس به داعش، وی را به «عمر البغدادی» رهبر تشکیلات موسوم به «خلافت اسلامی در عراق» تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «صائب عریقات» گفت که «بنیامین نتانیاهو» در سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اصرار داشت که درگیری در منطقه را از درگیری سیاسی به درگیری دینی تبدیل کند.

وی افزود: نتانیاهو سعی کرد که ترس از « دولت اسلامی» به رهبری عمر البغدادی را صادر نماید اما فراموش کرد که خود وی «دولت یهودی» را رهبری می کند.

عریقات تصریح کرد: نتانیاهو اصرار دارد که اسرائیل را «دولت یهودی» معرفی کند و از شهرک نشینان تروریست و قاتل که مساجد و کلیساها را به آتش می کشند، حمایت می کند و همین تروریست ها «محمد ابو خضیر» نوجوان فلسطینی در قدس را سوزاندند، همانگونه که گروه های البغدادی مرتکب قتل و عملیات های تروریستی می شوند.

وی افزود: شهرک نشینان نیز سخنان نتانیاهو در حمایت از اقدامات تروریستی آنها را با اشغال 7 خانه فلسطینی در شهرک سلوان واقع در قدس شرقی، عملی کردند.

عریقات همچنین تصریح کرد: نتانیاهو با این سخنان خود تمام درها را به روی راه حل دو دولت در مرزهای سال 1967 بست و هر گونه راه حل سیاسی جدی را رد و همانند البغدادی از تروریسم دفاع کرد.  

نتانیاهو شب گذشته در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جنبش مقاومت فلسطین حماس را که تنها از خاک فلسطین دفاع و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی مبارزه می کند،  با گروه تروریستی داعش در یک رتبه قرار داد و مدعی شد که حماس و داعش دو روی یک سکه هستند.

در همین رابطه «سامی ابو زهری» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این اظهارات نتانیاهو اعلام کرد: یکی دانستن حماس و داعش از سوی بنیامین نتانیاهو تلاش  او برای خلط مبحث است.

این جنبش افزود: اسرائیل منبع تروریسم و شر در جهان است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان