رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر «نصب العین» باشد

رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر «نصب العین» باشد

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها راه‌حل معضلات فرهنگ و هنری در کشور این بوده که ما نگاه و رویکردی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دارند را «نصب‌العین» قرار دهیم.

سید محمد حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر کارهای خوب و اقدامات مثبتی در حوزه فرهنگ در سطح کشور در قالب نیروهای متعهد و متدین، نهادها، موسسات، تشکل های مردمی و دستگاه‌های دولتی و اجرایی انجام می‌شود؛ در عین حال نگرانی‌ها و ضعف‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد که سبب نگرانی برخی از نیروهای ارزشی، علما و مراجع شده که نیاز به نقد و بررسی مورد به مورد داشته و کلی‌گویی در این زمینه نمی‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه کتاب ، تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی نیز ضعف‌هایی ناشی از نبود نظات جدی مشاهده می‌شود در حالی که در این حوزه باید طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مشخص شود که چه کتاب‌هایی مجوز بگیرند یا نیاز به اصلاح در کتاب است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت تئاتر و سینما در دولت یازدهم خاطرنشان کرد:‌ در حوزه تئاتر و سینما نیروهای مومن و ارزشی گلایه هایی از نبود حمایت جدی دارند که باید در این حوزه نیز مسئولان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حسینی اظهار کرد: تنها راه‌حل معضلات فرهنگ و هنری در کشور این بوده که ما نگاه و رویکردی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دارند را نصب‌العین قرار دهیم چراکه بحث فرهنگ‌ مسئله‌ای نیست که دولت تنها اعمال نظر کرده و تصمیم بگیرد.

وی افزود: بحث فرهنگ از شئون رهبری و ولایت فقیه است که باید دیدگاه‌های معظم‌له مد نظر باشد نه اینکه با تغییر دولت‌ها رویکردها نیز تغییر یابد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست که نیروهای مومن و متدین وظیفه‌ای ندارند بلکه باید آن‌ها نیز وظیفه خود را در حوزه نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر، دیدگاه‌های خود را بیان کنند و مطالبات جدی خود را از مسئولان داشته باشند؛ در کنار این امر دستگاه نظارتی هم باید به وظیفه خود عمل کند و هر جا ببیند فاصله‌ای از ارزش‌ها و آرمان‌ها گرفته می‌شود در این زمینه فعال شده و بی‌تفاوتی نشان ندهد.

وی با بیان اینکه بسیج فعالیت‌های خوبی در سراسر کشور دارد، گفت: در این برهه از زمان رسالت و مسئولیت بسیج بیش از گذشته است به طوری که اگر ما در جنگ نرم می‌خواهیم موفق باشیم همان‌گونه که در جنگ  توانستیم از قدرت نرم خود استفاده کنیم در حال حاضر نیز بسیج می‌تواند این قدرت را به نمایش بگذارد و نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon