ساخت ۲۲۰۰ کیلومتر خط لوله توزیع گاز کشور در دست اقدام است

ساخت 2200 کیلومتر خط لوله توزیع گاز کشور در دست اقدام است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله توزیع و فشار قوی گاز در کشور در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا غریبی ظهر امروز در گردهمایی خانواده بزرگ HSE  صنعت گاز کشور که به مدت 2 روز با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار کیلومتر خط لوله توزیع و فشار قوی در کشور وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 200 کیلومتر آن در دست اقدام است.

وی گفت: در حال حاضر 96 ایستگاه تقویت فشار قوی گاز در سطح کشور وجود دارد که به تدریج در سال‌های آینده وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به عمده چالش‌های پیش روی HSE  تصریح کرد: میزان آگاهی پیمانکاران و دستگاه نظارت بر HSE  و مشکلات در جذب کارشناسان HSE  مجرب در پروژه ها از مهم‌ترین این مشکلات است.

وی گفت: در حال حاضر 45 تا 50 درصد حجم کار در ایستگاه‌ها از طریق توربین‌ها انجام می‌شود.

غریبی افزود: برای تحقق برنامه‌های شرکت توسعه گاز ایران باید با مشارکت بخش خصوصی و پیمانکاران در زمینه افزایش سطح آگاهی و مشاوران پای کار آمد و برای رسیدن به سطح مطلوب و قابل قبول روش‌های قبلی را ادامه داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: در حال حاضر از نظر کارشناسان HSE  مشکلات کمتر شده و در آینده از رشد خوبی برخوردار خواهیم شد.

وی به فعالیت 120 کارشناس HSE  در پروژه‌های شرکت گاز ایران اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم و منابع درآمدی  مطابق با حجم پروژه‌ها وجود نداشته باشد طرح‌ها در زمان خود به بهره برداری نمی‌رسند.

غریبی با اشاره به دیگر چالش‌های HSE  افزود: هم‌جواری و گذر خطوط و تاسیسات گازدار و گذر از راه‌های ترانزیت، پراکندگی و تعدد پروژه‌ها در سطح کشور، حساسیت‌های زیست محیطی در پروژه‌ها، فعالیت در مناطق جغرافیایی خاص و صعب العبور و غیرقابل پیش بینی بودن نوسانات قیمت از مهم‌ترین این چالش‌هاست.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای 15 میلیارد دلار پروژه توسط شرکت توسعه گاز کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 200 کیلومتر خط انتقال لوله گاز در دست اقدام است.

وی آرامش محیط درون پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برای ایجاد این آرامش در درون اجرای پروژه‌ها باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

غریبی متوسط امتیازاتHSE  در سال 91 را 593 عنوان کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به 685 رسیده که 16 درصد بهبود داشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon