هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان خصوصی داشته باشند

هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان خصوصی داشته باشند

خبرگزاری تسنیم: دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری گفت: در برنامه پنجم ماده ۲۰ اعضای هیات علمی می توانند شرکت های دانش بنیان ۱۰۰ درصد خصوصی داشته باشند و دراین راستا هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین است.

حجت الله مرادی پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد،  اظهار کرد: ما سالانه یک هدیه نقدی برای پژوهشگران در نظر می گرفتیم که در سال های گذشته به دلیل بالا بودن تعداد افراد از کیفیت کمتری برخوردار بود ولی امسال تعداد پژوهشگران کمتر شده و هدایای بهتری در نظر گرفته می شود و علاوه بر پاداش نقدی ارتقای امتیازات پژوهشگران نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم هدایت شوند، افزود: دانشگاه‌های نسل اول در بحث آموزش عمل می‌کنند و سپس وارد بحث پژوهش شده که منجر به توسعه علم می‌شود ولی دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های هستند که کار آفرین هستند یعنی هم براساس نیاز جامعه دانشجو می‌گیرند و هم به دنبال خروجی هستند که این نیازها را برطرف کند.

دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه برای نزدیک کردن فاصله بین صنعت و دانشگاه  باید ساختارهایی شکل بگیرد افزود: صنعت به مسائل صنعتی رسیدگی می‌کند و پارک‌های علم و فناوری در حد وسط قرار گرفته‌اند و دانشگاه‌ها با موسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها این حلقه را تکمیل می‌کنند.

وی پژوهش محور بودن دانشگاه‌ها را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: علاوه بر عملکرد ضعیف صنعت، دانشگاه‌ها نیز به دنبال کمیت رفته اند و دانشجویان با تحصیلات کمی، دردی را از جامعه درمان نمی‌کنند و باید به سمت کیفیت پیش بروند چرا که در سراسر دنیا دانشگاه‌ها پژوهش محور بوده‌اند و ما نیز باید به سمت همین هدف پیش برویم تا نتیجه آن پروژه‌ای باشد که در بازار کارو تجارت استفاده شود.

مرادی پور با اشاره به برنامه پنجم ماده 20 افزود: در برنامه پنجم ماده 20  اعضای هیات علمی می توانند شرکت های دانش بنیان 100 درصد خصوصی داشته باشند و از آنجایی که هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین است و این شرکت های داش بنیان هستند که می توانند ارتباط بین دانشگاه وصنعت را ایجاد کنند.

وی در رابطه با جایگاه پژوهش های قرآنی افزود: وزرات علوم در دو سال اخیر پژوهش‌های قرآنی را ایجاد کرده که نشان دهنده حساسیت و احساس مسئولیت وزرات علوم به پژوهش های دینی و قرآنی است و ما به پژوهشگران قرآنی مانند دیگر پژوهشگران اهمیت می‌دهیم.

دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه پژوهش‌های دینی قرآنی و انسانی باید منجر به دست آوردهایی شود که جامعه را تحت تأثیر قرار دهند عنوان کرد: چند مرکز رشد در زمینه پژوهش های علوم انسانی و قرآنی در قم و دانشگاه تهران فعال هستند و مرکز دیگری نیز در یزد فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon