شهردار منتخب مردم به شورای شهر پاسخگو نخواهد بود

شهردار منتخب مردم به شورای شهر پاسخگو نخواهد بود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر شهردار به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب شود به شورای شهر خود پاسخگو نخواهد بود.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره لایحه دولت مبنی بر انتخاب شهردار توسط مردم‌ با اشاره به اینکه به طور قطع تحقق چنین امری باعث کاسته شدن اختیارات شوراها می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر هم که انتخاب شهردار توسط شوراهاست هنوز در نحوه تعاملمان با شهردار و شهرداری و تبعیت شهردار از شورای شهر مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه اگر شهردار را مردم انتخاب کنند یقیناً‌ به شورای شهر پاسخگو نخواهد بود،‌ ادامه داد: به عقیده بنده این موضوع رأی نمی‌آورد و فکر می‌کنم جزء موضوعاتی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با آن مخالف هستند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شهردار تهران درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه در صورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری انتخاب شهردار توسط مردم اقدام خوبی است،‌ گفت: در تحقق مدیریت یکپارچه شهری مشکل نحوه انتخاب شهردار نیست. مدیریت یکپارچه امری است که باید زیر نظر شورای هر شهر باید قرار گیرد و شهردار هم یکی از بخش‌های مدیریت یکپارچه است.

وی با بیان اینکه شهردار نمی‌تواند فرمانده مدیریت شهری باشد چراکه بسیاری از نهادها و سازمان‌ها  تابع شهرداری‌ نیستند،‌ خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌ نظر خواهی رسمی از اعضای شورای شهر برای این موضوع نداشته‌اند اما آقای چمران و سایر اعضای شورا با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی‌هایی در این خصوص داشته‌‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon