الزهار: تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم که برنامه مقاومت خدشه دار شود

الزهار: تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم که برنامه مقاومت خدشه دار شود

خبرگزاری تسنیم: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که فلسطینیان با مرحله جدید وفاق ملی مبتنی بر گزینه حمایت از برنامه مقاومت مواجه هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «محمود الزهار» امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از خانواده های نیروهای پلیس غزه که فرزندانشان در تجاوز اخیر اسرائیل به شهادت رسیدند، گفت: هر توافق فلسطینی و ملی باید بر اساس حمایت از برنامه مقاومت باشد.

وی افزود: هرگز به هیچ کس اجازه نمی دهیم که برنامه مقاومت را خواه در سطح نظامی، پلیسی و یا مردمی خدشه دار نماید و ماموریت دولت توافق ملی نیز حفظ برنامه مقاومت است.

الزهار همچنین تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند از برنامه مقاومت که از حقوق ملت فلسطین حمایت می کند، دست بردارد.

وی اظهار داشت: مقاومت توانست پیروزی نظامی و سیاسی بر اسرائیل را محقق سازد و اگر کرانه باختری از مقاومتی که غزه دارد، برخوردار بود در آن صورت فلسطین آزاد شده بود.

این رهبر حماس در ادامه تصریح کرد: نگاه حماس تنها به غزه نیست بلکه حماس یک جنبش آزادی بخش ملی است که پایان اشغالگری اسرائیل را می خواهد و جنگ اخیر نیز توانایی های بزرگ مقاومت و عناصر آن را نشان داد.

جنبش های فتح و حماس پنج شنبه گذشته در قاهره درباره اجرای مفاد توافقنامه آشتی اخیر که در آوریل گذشته امضا شد، به توافق رسیدند و این در حالی بود که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی نیز پس از تجاوز 51 روزه اسرائیل به غزه که طی آن 2 هزار و 157 نفر شهید و بیش از 10 هزار نفر نیز زخمی شدند، توافق آتش بس طولانی مدت در غزه را امضا کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان