دیدار احمدزی با «شریعتمداری»/ مسئله تحصیل مهاجرین در صدر گفت‌وگوها

دیدار احمدزی با «شریعتمداری»/ مسئله تحصیل مهاجرین در صدر گفت‌وگوها

خبرگزاری تسنیم: اشرف‌غنی احمدزی رئیس‌جمهور افغانستان شب گذشته با محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اشرف‌غنی احمدزی رئیس‌جمهور افغانستان  شب گذشته با محمد شریعتمداری معاون  اجرایی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان انجام شد، شریعتمداری پیام تبریک حسن روحانی را به اشرف‌غنی احمدزی تقدیم کرد و برای وی آرزوی موفقیت نمود.

شریعتمداری در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور افغانستان گفت: در جریان 13 سال گذشته روابط خوب و سازنده میان ایران و افغانستان وجود داشته است.

معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: رهبری خردمندانه رئیس‌جمهور کرزی موجب انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در افغانستان گردید.

شریعتمداری ضمن اینکه در رابطه با ادامه همکاری‌های دراز مدت ایران با افغانستان اطمینان داد، گفت: ثبات و استحکام افغانستان آرزوی ماست و ما در زمینه مهیا نمودن زمینه تحصیل به مهاجرین افغانستانی در ایران تلاش خواهیم کرد.

اشرف‌غنی احمدزی نیز از حضور معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف تشکر کرد و نقش بندر چابهار را در گسترش روابط اقتصادی میان 2 کشور و منطقه مهم خواند.

وی خواستار زمینه‌سازی به منظور یافتن بازارهای مناسب برای محصولات صادراتی افغانستان در ایران گردید.

اشرف غنی از توجه جمهوری اسلامی ایران به خاطر مهیا نمودن زمینه‌های تحصیلی برای مهاجرین افغان مقیم ایران تشکر کرد.

رئیس‌جمهور افغانستان تأکید کرد: مناسبات افغانستان با کشورهای دیگر روابط افغانستان را با جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر قرار نخواهد داد و چنانچه حکومت قبلی افغانستان همیشه تأکید کرده است، هیچگاه از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده صورت نخواهد گرفت.

شریعتمداری همچنین روز گذشته با حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان دیدار و از وی برای سفر به تهران دعت به عمل آورد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان