۳۹ درصد علت آتش‌سوزی در ساختمان‌های رشت اتصال سیم‌کشی برق است

39 درصد علت آتش‌سوزی در ساختمان‌های رشت اتصال سیم‌کشی برق است

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با بیان اینکه از مجموع ۳۲۸ فقره آتش سوزی در ساختمان‌ها ۱۲۹ فقره به دلیل آتش سوزی اتصال سیم کشی برق گزارش شده است، گفت: ۳۹ درصد علت آتش سوزی در اماکن و ساختمان‌ها اتصال سیستم سیم کشی برق است.

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته توسعه پایدار را در افزایش سطح ایمنی می‌دانند، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته دارای استانداردهای مشخصی از ایمنی و آتش نشانی هستند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی با توجه به بمباران‌هایی که توسط  رژیم بعث عراق انجام شد برنامه ریزی برای توسعه آتش نشانی کشور انجام شد، افزود: دانشگاه‌های آتش نشانی بعد از انقلاب در ایران راه اندازی شد.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: آتش نشانان در معرض هفت آسیب تعریف شده در قانون کار قرار دارند و در معرض انواع خطرات سقوط، انفجار و مواد شیمیایی قرار دارند.

مقصودی با بیان اینکه در سالی که گذشت آمار آتش سوزی بی‌سابقه بود،خاطرنشان کرد: آتش نشانی رشت امسال 213 فقره ماموریت خارج از حومه رشت را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حومه شهر رشت فارغ از ضوابط, شهری صدها کوچه و خیابان داریم، تصریح کرد: اگر یک موتور سیکلت در این کوچه‌ها پارک باشد ماشین آتش نشانی توان تردد را ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، عدم رعایت استانداردها در ساخت آپارتمان‌ها را مورد تاکید قرار دارد و افزود: اگر حریق در آپارتمان‌ها رخ دهد دود ناشی از آن افراد را محبوس می‌کند.

مقصودی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی با معضلات ساختاری و مشکلاتی ناشی از عدم تامین تمهیدات مواجه است، گفت: یکی از مشکلات آتش نشانی در استان این است که سازمان اطلاع از بسیاری از مواد شیمیایی که از شهر رشت عبور می‌کنند ندارد.

وی با بیان اینکه اکثر شهرداران استان کمترین توجه را به آتش نشانی دارند و او لویت با فضای سبز و امور عمرانی است، اظهار کرد: براساس قانون حفاظت از شهر در مقابل حریق وظیفه شهرداری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تاکید بر اینکه در شهرهای کوچک استان امکانات حداقل برای حفاظت از جان آتش نشان نیست، افزود: قیمت بالای تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی سبب شده تا این سازمان باکمبود تجهیزات مواجه شود.

مقصودی با بیان اینکه از مجموع 328 فقره آتش سوزی در ساختمان‌ها 129 فقره به دلیل آتش سوزی اتصال سیم کشی برق گزارش شده است، تصریح کرد: 39 درصد علت آتش سوزی در اماکن و ساختمان‌ها اتصال سیستم سیم کشی برق است.

وی با بیان اینکه منازل مسکونی دارای 10 سال سابقه ساخت لازم است به اصلاح سیستم سیم کشی برق ساختمان اقدام کنند، تاکید کرد: در تصرفات اداری،آموزشی،درمانی، 67 درصد اتصال سیستم سیم کشی برق دلیل وقوع حادثه گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت افزود: در تصرفات کسبی و تجاری 47 درصد و در تصرفات صنعتی 30 درصد اتصال سیستم سیم کشی برق ساختمان دلیل وقوع آتش سوزی بود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon