وضعیت سلامت بانوان شاغل در کرمان کنترل می‌شود

وضعیت سلامت بانوان شاغل در کرمان کنترل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان،گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سالی یکبار وضعیت جسمانی بانوان شاغل این خطه از طریق آزمایشات مختلف کنترل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، فاطمه السادات حسینی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در این جلسه، اظهار کرد: امیدواریم مدیران استان به مباحثی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد توجه بیشتری مبذول کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به نقش زنان در بنیان خانواده و رسالت سنگینی که به عنوان مادر و همسر بر عهده دارند، افزود: بانوان  برای تربیت فرزند و نیز حضور در فعالیت‌های فرهنگی، اداری و اقتصادی دوشادوش همسران خود نقش آفرینی می‌کنند که جا دارد یک سری برنامه‌ها را به ویژه برای بانوان شاغل پیاده کرده تا بتوان در راستای کاهش آسیب‌های جامعه حرکت کنیم.

وی، تصریح کرد: اگر از نگاه جهانی بخواهیم به این مسئله بپردازیم در دوره  ما خیلی چیزها تغییر کرده است، بنابراین از بحث‌هایی که باید به آن وارد شد یکی ساختارشکنی و قالب شکنی است زیرا خیلی از مباحث کلیشه ای شده و دوم ساختارسازی است و باید بر این اساس ساختارهای غلط را شکسته و ساختارهای جدید را ایجاد کرد.

حسینی نیاز به حمایت مسئولان و مدیران و داشتن پشتوانه علمی و فرهنگی را برای اقناع افکار و اندیشه‌های نسل نو و تعمیم باورهای اعتقادی آنها لازم دانست و گفت: این برنامه‌ها در اداره کل امور بانوان استانداری کرمان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم خدمات موثری را همراه با نتایج خوب ارائه دهیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه بانوان در مدت سه ماه اخیر، بیان کرد: ایجاد مجموعه‌های مشورتی در موضوعات مختلف برای توانمندسازی زنان، بررسی مطالبات موجود زنان و رسیدن به وضعیت مطلوب به ویژه در مناطق جنوب استان، بررسی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی زنان استان، بررسی عواملی که بنیان خانواده را تهدید می‌کند، ساماندهی کردن زنان شاغل و خانه‌دار، بررسی امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقتصادی استان و برنامه ریزی برای بهینه سازی این ظرفیت ها، شناسایی زنان توانمند و کارآفرین و آسیب دیده استان و نیز گسترش و ساماندهی دفترهای مشاوره در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و مسائل اخلاقی از جمله این موارد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه یکی از کارگروه‌هایی که در ماده 26 به آن اشاره شده، کارگروه زنان و خانواده است، افزود: این کارگروه حول 4 محور می‌چرخد و اولین محور آن امور فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، دومین محور برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط درباره سلامت و بهداشت از نظر روانی و روحی، سومین محور برنامه‌ریزی در راستای توسعه مشارکت اقتصادی و اشتغالزایی بانوان و محور چهارم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مربوط به مسائل زنان و خانواده است.

حسینی با بیان اینکه حوزه ورزش بانوان سه زیرمجموعه دارد، اظهار کرد: از آنجا که بانوان شاغل کمتر به امر ورزش و تفریح پرداخته و بیشتر وقت خود را در اداره می‌گذرانند، لازم است برای سلامتی آنها وقت و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود تا جامعه و خانواده سالم‌تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از موارد طرح شده درباره ورزش بانوان در این کمیته، بحث سه ساعت ورزش در هفته در ادارات برای بانوان است که متاسفانه برخی از بانوان شاغل به سبب نبود فضا یا دلایل دیگر گله مند هستند که ادارات این بخشنامه را اجرا نمی‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، با اشاره به اینکه بحث سلامت و بهداشت بانوان یکی از مواردی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: به سبب اینکه بانوان شاغل به وضعیت سلامت خود رسیدگی چندانی نمی‌کنند بحثی را در رابطه با پیشگیری و کنترل جسمی خانم‌های شاغل مطرح و موافقت شد، سالی یکبار بحث آزمایشات، سونوگرافی و پوکی استخوان و سایرموارد برای بانوان در مقاطع سنی مختلف اجرا شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon