گردشگران حرفه‌ای اروپا از بناهای تاریخی زنجان بازدید کردند

گردشگران حرفه‌ای اروپا از بناهای تاریخی زنجان بازدید کردند

خبرگزاری تسنیم: نخستین گروه از گردشگران خارجی وارد ایستگاه راه‌آهن زنجان شدند و از بناهای تاریخی استان زنجان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، تور 87 نفره گردشگران اروپایی ظهر روز سه‌شنبه وارد ایستگاه راه‌آهن زنجان شد و توسط مدیرکل راه‌آهن شمالغرب، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و سایر مسئولان و آشیق‌ها(گروه موسیقی سنتی آذری) مورد استقبال قرار گرفتند.

این گروه از موزه رختشوی‌خانه دیدن کردند و پس از صرف نهار عازم شهر سلطانیه شدند تا از بزرگترین و بلندترین گنبد آجری جهان بازدید کنند.

این گردشگران خارجی به بازار سنتی زنجان هم سری زدند و با صنایع دستی این شهر از جمله ملیله‌کاری و چارق دوزی آشنا شدند.

مسجد جامع زنجان و چایخانه مکان آخر این افراد برای بازدید بود و پس از آن به راه آهن بازگشتند  و راهی تهران شدند.

یکی از افراد این تور به نام کتی که از کشور سوئیس به ایران سفر کرده بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: بیشتر گردشگران از کشور آلمان و سوئیس در این تور حضور دارند.

وی گفت: 8 سال پیش در سفر به ایران از شهرهای اصفهان، شیراز و تهران بازدید کرده اما این نخستین حضور وی در زنجان است.

کتی مردم ایران را انسان‌هایی خونگرم، هنرمند، خوش‌برخورد و با فرهنگ عنوان کرد و گفت: با وجود تفاوت در نوع پوشش مردم ایران، همیشه دوست داشتم به این کشور برگردم.

وی از استقبال مردم زنجان ابراز خرسندی کرد و موسیقی سنتی آذری را بسیار زیبا و بناهای‌ سنتی استان زنجان را شگفت‌انگیز خواند.

علی سیماه، راهنمای تور گردشگران حرفه‌ای اروپایی ابراز کرد: این افراد به استان‌های یزد، اصفهان، شیراز و تهران اعزام می‌شوند.

گزارش و تصویر از فاطمه تاج‌بخش

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon