آمریکا باید مبارزه علیه داعش را به سازمان ملل متحد واگذار کند

آمریکا باید مبارزه علیه داعش را به سازمان ملل متحد واگذار کند

خبرگزاری تسنیم: یک سیاستمدار سوئیسی حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و با تاکید بر اینکه این حملات تداوم یک جنگ به شدت شکست خورده آمریکا علیه ترور است گفت که واشنگتن باید حل این مسئله رابه سازمان ملل واگذار کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، " جوزف یو لانگ" معاون رئیس حزب سبز سوئیس در گفتگو با "اس ار اف" اظهار داشت: حملات هوایی و نظامی آمریکا علیه داعش دستاوردهای کمی داشته اما از نظر سیاسی هزینه های گزافی به بار می آورد. جهادی های داعش عادت کرده اند که از حملات هوایی فرار کرده و جان سالم به در ببرند. در سوریه یک درگیری داخلی در منطقه ای بسیار تنگ در حال وقوع است. آسیب های حملات هوایی در این منطقه بسیار بالا است.

وی افزود:  علاوه بر این اگر  هدف رئیس جمهوری آمریکا واقعا این است که این مسئله را در کوتاه مدت حل کند باید به گونه ای دیگر عمل می کرد و حل این مسئله را به سازمان ملل واگذار می کرد. وی باید برای گرفتن دستور شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها 36 ساعت بیشتر صبر می کرد. اوباما  باید به اعضای سازمان ملل یک پیشنهادی را می داد که از نظر سیاسی و نظامی بسیار معقول تر بود. قدرت های دارنده حق وتو یک عملیات زمینی را باید در پیش می گرفتند. چنین اقدامی از طرف سازمان ملل متحد از لحاظ سیاسی بی مسئله تر شکل می گرفت.

این سیاستمدار سوئیسی همچنین گفت: همه آن چه که از طرف آمریکا، ناتو و انگلیس در این منطقه انجام می گیرد تنها به تشدید درگیری ها می انجامد. این مسئله به صورت زمینی و نه هوایی قابل حل است. این مبارزه ناتو و آمریکا در سوریه به روند به حاشیه رانده شدن سازمان ملل می انجامد.

وی در ادامه گفت که مبارزه با داعش به حمله نظامی اما به رهبری سازمان ملل متحد نیاز دارد. این سازمان تنها سازمان این دنیا است که حق دارد در خارج از مرزهای خود عمل کرده و درباره یک جنگ تصمیم گیری کند. البته مسلما این سازمان به کمک کشورهای عضو خود تاکید دارد.

"یو لانگ" در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد: آنچه که ما حالا تجربه می کنیم تداوم یک جنگ به شدت شکست خورده آمریکا با ترور است. چنین جنگی به ازای هر تروریست کشته شده ده ها تروریست جدید ایجاد می کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان