مسکو: لاوروف و وزیر خارجه کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند

مسکو: لاوروف و وزیر خارجه کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده وزیر خارجه این کشور با همتای خود از کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «لی سو یانگ»، وزیر خارجه جدید کره شمالی روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو، پایتخت این کشور شد. وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرده سرگئی لاوروف، با این مقام کره شمالی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد. 

بر اساس این بیانیه‌ آقای لاوروف پذیرای همتای خود از پیونگ‌یانگ خواهد بود و با وی درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری‌های دو جانبه تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «وزیر خارجه به تبادل نظر درباره مشکلات بین‌المللی از جمله اوضاع در اوکراین و خاورمیانه و همچنین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و تشکیل یک ساختار امنیتی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد پرداخت.»

علاوه بر این، الکساندر لوکاشویچ، معاون وزیر خارجه روسیه هم گفته آقای لاوروف و یانگ درابره مسائل مهم بین‌المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان