خدمت اشرف غنی به آمریکایی‌ها


خدمت اشرف غنی به آمریکایی‌ها

خبرگزاری تسنیم: اشرف غنی احمد زی، رئیس‌جمهور جدید افغانستان درست یک روز پس از آغاز دوره پنجساله ریاست جمهوری‌اش اقدام به امضای توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:

* اشرف غنی احمد زی، رئیس‌جمهور جدید افغانستان درست یک روز پس از آغاز دوره پنجساله ریاست جمهوری‌اش اقدام به امضای توافقنامه امنیتی کابل - واشنگتن کرد که به نظر می‌رسد به عنوان اولین دستور کار آمریکا برای وی تعیین شده بود. حامد کرزای رئیس‌جمهور سابق افغانستان، که دوشنبه این هفته از ریاست جمهوری کنار رفت، علیرغم نزدیکی به آمریکا تا آخرین لحظه از امضاء این توافقنامه به علت مغایرت با حاکمیت ملی این کشور امتناع کرد. براساس این قرارداد، آمریکا حداقل پنج پایگاه نظامی دائم در افغانستان ایجاد خواهد کرد و افغانستان را به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در بیرون از مرزهای خود تبدیل می‌کند. همچنین نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از حق استعماری کاپیتولاسیون برخوردار خواهند بود.

* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رانت 7 هزار میلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: سه صراف در سال 90 با همکاری بانک مرکزی 7 هزار میلیارد تومان سود کرده‌اند که اکنون این رانت نسبت به پرونده سوءاستفاده‌های مالی سه هزار میلیارد تومانی اهمیت بیشتری دارد. به گزارش "انتخاب" ارسلان فتحی پور گفت: کمیسیون اقتصادی با بررسی‌های صورت گرفته تمام اسناد و مدارک مربوط به این پرونده را تهیه کرده و گزارش آن در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان ارائه شد و هم اکنون نیز این پرونده به قوه قضائیه ارسال شده است. وی با بیان اینکه این رانت در دولت دهم انجام شده است، گفت: مسئولان دولت زمان وقوع این رانت باید پاسخگو باشند. فتحی پور همچنین تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی جزییات و نحوه دسترسی به این رانت را منتشر خواهد کرد تا با خاطیان این پرونده برخورد قانونی شود. در شهریور 1390 مسئولین و رسانه‌ها از کشف سوءاستفاده بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که شخصی بنام مه آفرید امیرخسروی توانست مبلغ 3 هزار میلیارد تومان (سه تریلیون تومان) را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon