پروانه‌های ISP و ISDP خط قرمز ماست/مگر می‌توان مال کسی را به زور گرفت؟

پروانه‌های ISP و ISDP خط قرمز ماست/مگر می‌توان مال کسی را به زور گرفت؟

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ رگولاتور ارتباطی حق ایجاد پروانه یکطرفه برای پایین‌دستی‌ها را ندارد و پروانه‌های ISP و ISDP خط قرمز این انجمن است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با توجه به اتمام اعتبار پروانه‌های تلفن ثابت PSTN و خدمات اینترنت پرسرعت PAP، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اواسط مرداد ماه با هدف تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و رعایت الزامات شبکه ملی اطلاعات، به موازات ارتقاء پروانه‌های دسترسی موبایل باند پهن رگولاتوری را موظف کرد تا پروانه‌های PSTN، PAP، ISDP و ISP را سازماندهی و تجمیع کند.

لذا سازمان تنظیم مقررات هم اقدام به تهیه پیش نویسی کرد که از آن روز به بعد نارضایتی فعالان ارائه خدمات اینترنتی که در بخش خصوصی فعایت می‌کنند، علنی و با صدای بلند مطرح شد.

نشست‌ها و جلسات بسیاری پیرامون پیش نویسی که تصویب آن می‌تواند موجب بی‌عدالتی شود و بر انحصار در حوزه ارتباطات بیفزاید، برگزار شد اما تغییری در رویه مسئولان بخش دولتی احساس نشد تا برای چندمین بار اما این بار متحدتر، غالب بازیگران بخش خصوصی دور یکدیگر جمع شدند و از نماینده دولت هم دعوت کردند تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

در این نشست که معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی و رئیس شورای رقابت هم حضور داشتند، علیرضا علمی دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی که نقش مؤثری در روشنگری این پیش نویس داشته و توانسته مهلت‌ها زمانیی را برای بازنگری آن دریافت کند تا نظرات فعالان بخش خصوصی هم در این پیش نویس گنجانده شود، داشت و با اشاره به اینکه مجموع شرکت‌های ISP هزار و 800 بود که اکنون به 500 شرکت رسیده است، اظهار کرد: روح این پیش نویس انحصار طلب است و بسیاری از بازیگران فعلی را هم از نان خوردن می‌اندازد.

وی ادامه داد: چرا باید به یکباره این همه شرکت اینترنتی در هم ادغام شوند؟! برای چه باید بگویند اگر مایل به بقا هستید در قالب کنسرسیوم به ادامه فعالیت بپردازید؟! مگر می‌شود مجوزی را که به من داده‌اند اکنون طبق نظر آقایان دولتی دیگر اعتبار نداشته باشد؟!

او تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کند؛ به هیچ عنوان نمی‌شود مال کسی را از او گرفت مگر اینکه خسارت آن پرداخت شود.

علمی با اشاره به اینکه معاون وزیری حدود 12 سال پیش به من گفت با آمدن تکنولوژی جدید در دکه‌ات تخته می‌شود، عنوان کرد: اما اکنون می‌بینید که این اتفاق نیفتاد و من 12 سال هست که روی پای خودم ایستاده‌ام.

دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی با تأکید بر اینکه در پیش نویس حال حاضر با توجه به ازدیاد شرکت‌های ISP درصدد حذف آنها هستند، گفت: در این راستا مراتب را به گوش مسئولان اطلاع دادیم و آنها در قبال ما گفتند اگر می‌خواهید اینگونه نشود چشم‌اندازی برای توسعه پهنای باند و اینترنت ارائه کنید که این نیز طی دو هفته زمان نشدنی است.

علمی با بیان اینکه رگولاتور به عنوان ناظر فضای ارتباطی کشور حق ایجاد پروانه یکطرفه را ندارد، ابراز کرد: طبق سیاست‌های کلی اصل 44 این نهاد باید خدمات یکسان به تمام بازیگران ارائه کند؛ در ضمن باید بگویم که پروانه ISP و ISDPها همچنان باید پا برجا بماند و به عبارتی این پروانه‌ها خط قرمز ما هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک