وقتی حامیان تروریسم سردمدار مبارزه با تروریسم می‌شوند

وقتی حامیان تروریسم سردمدار مبارزه با تروریسم می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: همانطور که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفته است مبارزه با تروریسم نمی تواند توسط کسانی انجام و به موفقیت منجر شود که خود در تشکیل گروه های تروریستی سهیم بوده و در کشتار مردم بیگناه و ایجاد ناامنی مشارکت داشته و دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که چند هفته ای است تمام رسانه های سعودی با آب و تاب فراوان، برای القای این دروغ بزرگ به جهانیان مبنی بر عزم عربستان برای مبارزه با تروریسم و حمایت مالی یکصد میلیون دلاری از مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به سازمان ملل متحد تلاش می کنند تا چهره ای مخدوش شده آل سعود به سبب حمایت های گسترده از تروریسم را بهبود بخشند، یک رسانه لبنانی از یک سند محرمانه پرده برداشته است که بر ادامه حمایت های حاکمان عربستان از تروریسم تاکید می کند.

این سند به فعالیت های بندر بن سلطان شاهزاده سعودی مشاور ویژه ملک عبدالله در حمایت از تروریسم در سوریه و عراق و حتی مصر اشاره می کند و این تحرکات بر خلاف ادعاهای ظاهری عربستان مبنی بر مبارزه با تروریسم است.

این رسانه آورده است اطلاعات موثق نشان می دهد که عربستان بازیگر قدرتمند خود را به خط تامین هزینه های تروریسم در عراق و سوریه و حتی مصر بازگردانده است.

بر اساس این سند سری، اطلاعات به دست آمده نشان می دهد بندر بن سلطان شاهزاده سعودی و فرد نزدیک به ملک عبدالله، فعالیت های خود در حمایت از تروریست های مسلح را از سر گرفته است تا مهر تاییدی بر دروغ بودن ادعای حاکمان عربستان مبنی بر تروریسم و منع تعامل با برخی گروه های تروریستی باشد که اخیرا از سوی عبدالله عبدالعزیز با هدف فریب افکار عمومی و در تلاش برای بهبود چهره مخدوش شده آل سعود دستوراتی در زمینه تروریسم صادر شده بود.

این سند جدید به تامین نیازهای مالی و تسلیحاتی تروریست های تکفیری داعش از سوی سعودی ها اشاره و تاکید می کند اخیرا هواپیمایی حامل تسلیحات برای گروه های تروریستی وارد ترکیه شده است که به سه بخش تقسیم شده است، یک بخش تحویل گروه تروریستی داعش، یک بخش تحویل تروریست های جبهه اسلامی و بخش دیگر به فرودگاه ایلات در فلسطین اشغالی و سپس به سیناء منتقل شده است تا در اختیار گروه های مسلح فعال در شبه جزیره سیناء شود.

رسانه های خارجی از جمله رسانه های چاپ مناطق اشغالی از دیدارهای بندر بن سلطان که در کارنامه فعالیت خود، ریاست سازمان اطلاعات سعودی را برعهده داشته است، با رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس در طول سال های گذشته خبر داده بودند.

بندر بن سلطان چند ماهی بود که هیچ خبری در رسانه ها درباره وی منتشر نمی شد و حتی ادعا شده بود که وی از ریاست سازمان اطلاعاتی سعودی برکنار شده است، اما تحلیلگران غیبت موقت بندر بن سلطان از صحنه و سکوت خبری درباره وی را در چارچوب تلاش آل سعود برای فرار از مسئولیت حمایت از تروریسم و تلاش برای اثبات ادعای خود مبنی بر مبارزه با آن قلمداد کرده اند.

حدود سه ماه پیش بود که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در فرمانی بندر بن سلطان را به عنوان مشاور و فرستاده ویژه خود منصوب کرده بود، البته بندر بن سلطان با حفظ سمت دبیرکل شورای امنیت ملی سعودی، مشاور عبدالله بن عبدالعزیز هم شد.

سند فاش شده در شبکه لبنانی همچنین به این نکته اشاره می کند که بندر بن سلطان با پذیرفتن مسئولیت تامین هزینه های مالی تروریست ها و آمادگی برای انجام هر اقدامی در این زمینه موافقت کرده و حتی گفته است که بودجه خاصی برای آموزش تروریست ها در جبهه سوریه اختصاص داده است.

بر اساس این سند، بخشی از بودجه عربستان از طریق خالد بن عبدالعزیز بن عبد محسن التویجری رئیس دربار آل سعود در اختیار بندر بن سلطان قرار گرفته است.

آل سعود خواهان آرامش و امنیت مردم منطقه نیست

آل سعود که از زمان سرنگونی رژیم بعثی صدامی از سال 2003 تاکنون همواره سیاست های فتنه افکنانه خود را در منطقه به ویژه در عراق علیه اکثریت مردم این کشور یعنی شیعیان در پیش گرفته است، اکنون نیز به همان بازی کثیف علیه مردم بیگناه عراق ادامه می دهد، روزی نیست که تروریست های تکفیری، منطقه ای شیعه نشین را هدف حملات خمپاره ای و یا موشکی خود قرار ندهند، به عنوان مثال روز سه شنبه هشتم مهر، تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود، مناطقی از بغداد که شیعه نشین است به همراه کربلای معلی، بصره و استان بابل و چند منطقه دیگر شیعه نشین را هدف حملات خمپاره ای و موشکی قرار دادند که بر اثر آن شمار دیگری از مردم بیگناه شهید و زخمی شدند و البته هدف تروریست ها و حامیانشان از این اقدامات هم مشخص و آشکار شده است، تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی که البته این اقدامات شوم به لطف وجود مرجعیت بصیر شیعی و رهبری هوشمندانه اش از زمان سرنگونی صدام و آگاهی و اتحاد شیعه و سنی در عراق با شکست روبرو شده است.

انفجارهای تروریستی پیاپی در روز سه شنبه همزمان با موفقیت های نیروهای امنیتی و گروه های مردمی در عملیات پاکسازی عراق از وجود تروریست های تکفیری رخ داد تا همانطور که حبیب الطرفی از اعضای ائتلاف المواطن گفته بود، این انفجارها واکنش باندهای تروریستی داعش به شکست هایشان در مناطق مختلف عراق است.

تروریست های تکفیری تا کنون ضربات دردناکی از سوی نیروهای امنیتی و مردمی عراق در مناطق مختلف متحمل شده اند.

سعودی‌ها از زمانی که اکثریت مردم عراق یعنی شیعیان پس از چندین دهه انزوا و تحقیر و سرکوب، توانستند زمام امور عراق را البته با رعایت عدالت در برابر دیگر طیف های جامعه عراق از جمله اقلیت اهل سنت و مشارکت دادن آنها در روند سیاسی و تصمیم گیری های سیاسی و قانونگذاری به دست بگیرند، به همراه دیگر رژیم های مرتجع عرب تمام تلاش ها و امکانات خود را برای به شکست کشاندن این تجربه نوپا به کار گرفتند، زیرا تجربه عراق جدید زنگ خطری برای رژیم های پوشالی و فاسد آنها به شمار می رفت و موفقیت این تجربه به  معنای پایان و زوال آنها بود و به همین خاطر تصمیم گرفتند جنگ ویرانگر و خونینی را علیه ملت عراق از طریق تشکیل گروه های تروریستی تکفیری و تربیت عناصر مزدور با افکار خوارجی وهابی برای گمراه سازی و تحریک مردم علیه یکدیگر و برافروختن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت به راه اندازند، جنگی که بیش از 10 سال است همچنان ادامه دارد و روزی نیست که تروریست های مزدور آنها در عراق به ارتکاب جنایت نپردازند و باعث ریخته شدن خون انسان های بیگناه نشوند.

سعودی ها هر چند با روی کار آمدن نخست وزیر جدید عراق، در اقدامی فریبکارانه به استقبال از دولت جدید پرداختند و برخی این واکنش را آغازی برای ازسرگیری روابط ریاض و بغداد پس از یک وقفه 11 ساله قلمداد کردند، اما در عمل سعودی ها هیچ تغییری در سیاست های فرقه گرایانه و فتنه افکنانه خود در عراق ایجاد نکرده اند.

حتی پیوستن آنها به ائتلاف آمریکایی به بهانه مقابله با داعش هم یک اقدام تبلیغاتی برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش منفی و ویرانگر آل  سعود در عراق قلمداد می شود.

در سوریه هم گروه های تروریستی مسلح تشکیل شده از سوی سازمان اطلاعاتی سعودی و تامین هزینه های مالی و تسلیحاتی هزاران تروریست بیش از سه سال است که اجازه حل سیاسی بحران و بازگشت آرامش و امنیت به خانه های مردم سوریه را نمی دهند.

در لبنان، یمن و مناطق دیگر هم رد پای سعودی ها در کشتار مردم بیگناه دیده می شود، آنها در یمن با توجه به پیروزی جنبش اعتراضات مردمی به رهبری حوثی ها، تحرکات گسترده ای را برای به راه انداختن آشوب و ناآرامی با هدف تخریب وجهه انقلابیون به راه انداخته اند.

عملیات نمایشی محور آمریکایی سعودی ضد داعش

امین حطیط کارشناس مطرح عرب گفته است تشکیل ائتلاف علیه داعش از سوی آمریکا همزمان با پیروزی های ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی و موفقیت های پیاپی ارتش و نیروهای مردمی در عراق در مقابل داعش و همچنین موفقیت جنبش اعتراضات مردم یمن به رهبری حوثی ها صورت گرفته است و در نتیجه ما در مرحله فروپاشی استراتژی آمریکایی در منطقه قرار داریم و این وضع دشوار ، دولت آمریکا را مجبور کرد از طریق محور "واشنگتن – ریاض" دست به این اقدام نمایشی بزند.

اهداف پشت پرده ائتلاف ضد داعش هم با تاکید مقامات غربی به ویژه آمریکایی بر ضرورت تقویت گروه های تروریستی رقیب داعش که از آنها به عنوان میانه رو یاد می کنند، برای افکارعمومی بر ملا شد، اینکه این ائتلاف در حقیقت سرپوشی بر تحرکات گروه های تروریستی دیگر برای تحقق اهداف مد نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می رود، مداوا صدها تروریست مجروح در بیمارستان های مشهور و مجهز اسرائیلی مهر تاییدی بر حمایت های اشغالگران قدس از تروریست های مسلح در سوریه به شمار می رود.

مبارزه با تروریسم باید به دور از هرگونه ریاکاری و معیارهای دوگانه و تقسیم تروریست ها به خوب و بد باشد که متاسفانه غربی ها همچنان این رویکرد را در راستای تحقق اهداف سلطه طلبانه خود به  کار گرفته اند که به  زیان ملت های منطقه و ثبات و امنیت منطقه است.

همانطور که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفته است مبارزه با تروریسم نمی تواند توسط کسانی انجام و به موفقیت منجر شود که خود در تشکیل گروه های تروریستی سهیم بوده و در کشتار و ویرانگری مشارکت داشته و دارند.

نکته ای که بشار اسد درباره ضرورت مقابله با اندیشه های تکفیری و مروجان آن مطرح کرد، بسیار حائز اهمیت است، اینکه مقابله با افکار افراطی تکفیری که تروریست ها ترویج می کنند و برخی کشورهای منطقه ای از جمله عربستان به گسترش آن اقدام می کنند، اهمیت کمتری از جنگ با تروریست هایی که به کشتار و ویرانگری می پردازند، ندارد.

بنابراین ائتلاف آمریکایی سعودی ضد داعش که با شرکت برخی  متحدان آنها شکل گرفته است، نمی تواند به نابودی تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به عراق و سوریه منجر شود، زیرا کسانی در این ائتلاف حضور دارند که خود از حامیان اصلی تروریسم و عاملان کشتار و بی ثباتی به شمار می روند و خود گروه های تروریستی را تشکیل داده و به حمایت لجستیکی و مالی از آن پرداخته اند و سبب گسترش تروریسم در منطقه و جهان شده اند، اذعان مقامات غربی به تقویت گروه های تروریستی به اصطلاح  میانه رو مخالف داعش در سوریه مهر تاییدی بر دروغ بودن ادعای مبارزه با تروریسم مدعیان است.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان