آمریکا درصدد حضور دائمی در منطقه خاورمیانه است/دولت‌های عربی زمام کار خود را به آمریکا سپرده‌اند

آمریکا درصدد حضور دائمی در منطقه خاورمیانه است/دولت‌های عربی زمام کار خود را به آمریکا سپرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا درصدد حضور دائمی در منطقه خاورمیانه است، گفت: دولت های عربی منطقه خاورمیانه اختیار و زمام کار خود را به آمریکای جهانخوار سپرده‌اند.

آیت‌الله سیدعلی اکبر قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: گروه‌های تروریستی همچون القاعده، النصره و داعش همه ساخته و پرداخته استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل هستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه دولت‌های عربی مانند عربستان و قطر تابع ایالات متحده بوده و در تجهیز و تشکیل گروه‌های تروریستی، سلفی و تکفیری به آمریکا کمک می‌کنند چون احساسشان بر این است که بدون همکاری با استکبار، ادامه حیاتشان امکان پذیر نیست.

داعش بلای جان کشورهای به وجودآورنده شده است

آیت‌الله قریشی تصریح کرد: این درحالی است که گاهی این گروه‌های تروریستی شرایطی را ایجاد می‌کنند که مورد واهمه و ترس خود کشورهای به وجود آورنده قرار می‌گیرند برای مثال هم اکنون عربستان سعودی مرز خود را با عراق به اندازه‌ای مستحکم کرده که قابل تصور نیست.

وی افزود: عربستان سعودی از این موضوع واهمه دارد که گروه خونخوار و سلفی موسوم به داعش از خاک عراق وارد عربستان شده و در واقع حملات تروریستی خود را به این کشور نیز سرایت دهد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی از بیمارستان مرخص شدند فرمودند که در این مدت رفتار آمریکا با واقعیت‌های منطقه از جمله داعش برای من یک تفریح و مشغولیت بود چون از سویی آمریکا به تجهیز این گروه تروریستی پرداخته و از سویی دیگر درصدد از بین بردن آن‌ها است.

آیت‌الله قریشی افزود: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از یک سو به یکی از فرماندهان بزرگ و نظامی این کشور دستور داده که برای مخالفان دولت سوریه یک ارتش تشکیل دهد و از سوی دیگر اقرار می‌کند که به عربستان سعودی دستور داده‌ایم که 5 هزار نفر از مخالفان سوریه را آموزش نظامی داده و در عراق و سوریه به بمباران داعش بپردازد.

آمریکا درصدد حضور دائمی در منطقه خاورمیانه است

وی تصریح کرد: هم اکنون وضع پاکستان و افغانستان نیز به همین شکل است یعنی هر دو حکومت در حال مبارزه با طالبان هستند در حالی‌که آمریکا به منظور از بین بردن تروریست‌ها به بمباران این کشور‌ها می‌پردازد بنابراین آنچه که احساس می‌شود این است که آمریکا می‌خواهد اوضاع عراق و سوریه را همانند افغانستان و پاکستان کرده و در این کشور‌ها باقی بماند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اخیرا ایالات متحده آمریکا عنوان کرده که مبارزه با داعش سال‌ها به طول می‌انجامد درحالی که آن‌ها می‌خواهند به بهانه مبارزه با گروه‌های تکفیری و سلفی همانند داعش سال‌ها در خاک عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان حضور داشته باشند.

دولت‌های عربی زمام کار خود را به آمریکا سپرده‌اند

آیت‌الله قریشی بیان کرد: جای بسی تاسف است که دولت‌های عربی منطقه خاورمیانه اختیار و زمام کار خود را به آمریکای جهانخوار سپرده‌اند، آمریکایی که ادعا دارد می‌تواند حکومت‌های آن‌ها را حفظ کند بنابراین ایالات متحده با حمایت از اسرائیل غاصب به فعالیت‌های شوم خود در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد.

وی افزود: هم اینک تنها ایران است که با اتکا به خداوند متعال در مقابل شرق و غرب و آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده و هم اکنون موقعیت کشورمان در سطح دنیا به گونه‌ای است که خود ایالات متحده اقرار دارد هیچ کار عملی در منطقه خاورمیانه بدون موافقت ایران امکان پذیر نیست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا همواره اذعان دارد، در هر جریانی که کشور ایران حضور نداشته و موافقت نمی‌کند ما مجبور به عقب نشینی هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon