«ریاض» آماده همکاری با روند صلح افغانستان است

«ریاض» آماده همکاری با روند صلح افغانستان است

خبرگزاری تسنیم: سفیر عربستان سعودی در کابل در جمع خبرنگاران گفت: عربستان سعودی آماده است تا در پیشرفت روند صلح افغانستان با دولت جدید این کشور همکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مسفر عبدالرحمان آل غاصب» سفیر عربستان سعودی در کابل در جمع خبرنگاران گفت: عربستان سعودی آماده است تا در پیشرفت روند صلح افغانستان با دولت جدید این کشور همکاری کند.

وی افزود: «ریاض» آماده هرنوع همکاری با حکومت جدید افغانستان در تأمین صلح و ثبات در این کشور است و با تمام توان از دولت «اشرف‌غنی احمدزی» رئیس‌جمهور جدید افغانستان حمایت خواهیم کرد.

آل غاصب با ابراز خرسندی از همکاری دو کشور گفت: امیدواریم که اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده منجر به تقویت روابط عربستان و افغانستان شود.

سفیر عربستان در کابل تأکید کرد: برای همکاری‌های بیشتر توافقنامه‌ همکاری در دستور کار قرار گرفته که به واسطه آن چارچوب جزئیات همکاری و روابط میان کابل و ریاض تعریف و به امضا خواهید رسید.

وی اذعان داشت: پادشاه و حکومت عربستان سعودی خواستار برقراری صلح و ثبات در افغانستان هستند.

این سخنان در حالی از سوی مسفر عبدالرحمان آل غاصب سفیر عربستان سعودی در کابل مطرح می‌شود که «حامدکرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان چندین مرتبه از ریاض خواسته بود تا در روند صلح در این کشور همکاری نمایند، اما عربستان تمایلی از خود نشان نداده بود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان