احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور

احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور

خبرگزاری تسنیم: مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور از برنامه‌های توسعه جزایر اقماری است که باید در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان که در یک سفر یک روزه به کیش سفر کرد و از جزایر فارور بزرگ و کوچک بازدید داشت در نشستی مشترک با سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران زمینه های همکاری‌ بیشتر میان نیروهای سپاه پاسداران مستقر در جزایر فارور و سازمان منطقه آزاد کیش در جهت توسعه و آبادانی جزایر اقماری خلیج فارس را مورد ارزیابی قرار دادند.

ترکان در این نشست با اشاره به برنامه توسعه جزایر هندورابی، فارور و فارورکوچک گفت: همکاران ما در مجموعه هندورابی، از نیمه دوم سال گذشته مطالعات اساسی و وسیعی را جهت تدوین طرح جامع با تاکید بر حفظ تعادل زیست محیطی، احداث زیر ساخت‌ها، فرودگاه، بندرگاه و ایجاد زیرساخت‌های تامین آب و برق و ایجاد مناطق تفریحی از جنسی متفاوت از جزیره کیش و به شکل ویلایی آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به بازدید خود به همراه سردار فدوی از جزایر فارور و فارورگان گفت: بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه اقتصاد جزایر را رونق ببخشیم.

ترکان با تاکید بر اینکه نگاه نیروی دریایی سپاه، آبادانی جزایر است و این نیرو به دنبال افزایش رفاه و مهیا کردن وضعیت اقتصادی خوب برای مردم در جزایر است افزود: نیروی دریایی سپاه برای ارتقا معیشت و رفاه مردم در جزایر ظرفیت خود را به کار گرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به استقرار نیروهای ویژه دریایی سپاه در فارور بزرگ گفت: احداث فرودگاه در فارور بزرگ و ایجاد یک بندرگاه در فارورکوچک برای رفت و آمد بار و مسافر از برنامه‌های توسعه جزایر با استفاده از توانایی‌های سپاه است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه توسعه جزایر، فارور بزرگ مقصد اصلی پروازی مردم شود و از آنجا بتوانند برای بهره‌مندی از جاذبه‌های فارور کوچک با شناور به آن سفر کند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به جذابیت‌های بی‌نظیر گردشگری فارور کوچک گفت: اشغال کل جزیره فارور توسط پرندگان مهاجر در فصولی از سال جاذبه‌ای زیبا و بی‌نظیر است که به دنبال فراهم کردن شرایطی هستیم که همه مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

ترکان تاکید کرد: قصد داریم ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه را برای ساخت و ساز جزایر به یاری بگیریم.

وی از رویکرد سپاه در ایجاد رونق اقتصادی در جزایر و افزایش رفاه زندگی مردم این جزایر و وجود این نگاه امنیت ملی در سپاه که زندگی آسوده‌تر مردم و پر رونق بودن اقتصاد زندگی آن‌ها موجب ارتقا سطح امنیت ملی می‌شود قدردانی کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه