تسهیلات ویژه برای آبیاری قطره‌ای به کشاورزان بافت اعطا می‌شود

تسهیلات ویژه برای آبیاری قطره‌ای به کشاورزان بافت اعطا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بافت گفت: تسهیلات ویژه به منظور اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در باغات شهرستان بافت به متقاضیان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بافت، فتحعلی حمزه‌جواران صبح امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری بافت برگزار شد، با اشاره به بحران کم آبی در استان، اظهار کرد: کشاورزان باید الگوی کشت را تغییر دهند تا کشاورزی منطقه با منابع آبی کمتری به رونق گذشته بازگردد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید همه چیز بر مبنای اعتماد به مردم بنا شده است، افزود: به همین سبب مردم باید به دولت کمک کنند تا با بحران کم‌آبی مقابله کنیم.

فرماندار بافت گفت: کشاورزان باید علاوه بر تغییر الگوی کشت، سطح زیر کشت را از نظر کمیت محدود کرده و از نظر کیفیت بالا ببرند.

حمزه‌جواران تصریح کرد: در همین راستا دولت به دنبال آموزش افزایش راندمان تولید محصول به کشاورزان است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات دولتی در بخش آبیاری قطره‌ای به متقاضیان، اظهار کرد: این تسهیلات با شرایط بسیار عالی و بی‌نظیر است.

فرماندار بافت گفت: باغدارانی که دنبال آبیاری قطره‌ای باغ‌های خود هستند، نباید فرصت را از دست بدهند، چرا که دریافت این تسهیلات سود زیادی برای آنها به همراه خواهد آورد.

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان بافت نیز در این جلسه، اظهار کرد: به زودی کنتورهای هوشمند به درب چاه‌ها نصب می‌شوند که قدمی موثر در صرفه‌جویی در مصرف آب است.

رضا قادری خاطرنشان کرد: ایده پلیس آب برای نخستین بار در کشور از سوی استاندار کرمان طرح شده که امید می‌رود در رفع بحران آب موثر باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon