واکنش طالبان به امضای پیمان امنیتی/ مبارزه تا خروج کامل آمریکا ادامه دارد

واکنش طالبان به امضای پیمان امنیتی/ مبارزه تا خروج کامل آمریکا ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: امارت اسلامی افغانستان (گروه طالبان) با انتشار اعلامیه‌ای موضع خود را نسبت به امضای پیمان امنیتی اعلام و اظهار داشت: گروه طالبان از داعیه جهادی خود عقب نمی‌نشیند و مبارزه تا خروج کامل آمریکا از افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امارت اسلامی افغانستان (گروه طالبان) دقایقی پیش با انتشار اعلامیه‌ای موضع خود در برابر امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را اعلام کرد.

در بخشی از این اعلامیه آمده است: با امضای پیمان امنیتی با آمریکا ، غلام‌های آمریکا تا حد زیادی چهرۀ اصلی‌شان را برای ملت افغان آشکار کردند.

طالبان در ادامه آورده است: ما این عمل مقامات جدید ارگ را قابل شرم و افسوس می‌دانیم ، آن‌ها با انجام این عمل به دین ، ملت ، تاریخ و کشورشان جفاء ناقابل فراموشی را انجام دادند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: ما باور داریم که این گونه اسناد کاغذی ملت ما را از جهاد مقدس به هیچ وجه باز نخواهد داشت و هیچ تأثیری را بر جهاد جاری نخواهد داشت؛ ما بار دیگر موضع خویش را در مورد اشغال روشن می‌کنیم و آن اینکه موجودیت لشکر کفر و تأسیسات نظامی و اطلاعاتی آن‌ها در خاک مسلمانان با تمام اصول دینی ، ملی و انسانی مغایر و در تضاد است، به همین خاطر هیچ گاه این را قبول نخواهیم کرد که در موجودیت لشکر کفر از داعیه جهادی خویش عقب‌نشینی کنیم.

امارت اسلامی افغانستان تصریح کرده است: ما در حالی که این سند آمریکایی را به نمایندگی از ملت آزاد ، سربلند و مجاهد خویش رد می‌کنیم ، آن را فاقد هرگونه اعتبار می‌دانیم و هیچ تبعه افغانی را متعهد به پاسداری و قبول آن نمی‌دانیم ؛ ما جهاد مقدس جاری و مبارزۀ آزادی را بر علیه آن‌ها تا آن وقت جاری نگاه خواهیم داشت که کشور خویش را بطور کامل از چنگال وحشی آمریکا خارج نکنیم ، یک حاکمیت مستحکم اسلامی را اعاده نکرده باشیم و افتخار تاریخی را بار دیگر برای ملت خویش کسب نکرده باشیم.

گروه طالبان در ادامه اظهار داشته است: این گونه سندهای جعلی به هیچ صورت نمی‌تواند جلو جهاد جاری و مقاومت ملت ما را بگیرد و همانند دیگر دسیسه‌ها و استراتژی‌های آمریکایی این آخرینش نیز با ناکامی و نامرادی مواجه خواهد شد.

پیمان امنیتی کابل - واشنگتن عصر روز گذشته و تنها یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف احمدزی رئیس‌جمهور جدید افغانستان میان 2 طرف در کابل به امضا رسید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان