امارات از ادعای مالکیت ۳ جزیره ایرانی دست بردارد

امارات از ادعای مالکیت 3 جزیره ایرانی دست بردارد

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشور کوچک امارت به جای یاوه گویی و ادعای مالکیت ۳ جزیره ایرانی بهتر است به نقشه تاریخی خود نگاه کند تا واقعیت ها را بیشتر آگاه باشد.

منصور حقیقت پور در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه امارات در مورد سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچ و ابوموسی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: کشور کوچک امارت به جای یاوه گویی و ادعای مالکیت 3 جزیره ایرانی بهتر است به نقشه تاریخی خود نگاه کند تا واقعیت ها را بیشتر آگاه باشد.

وی تصریح کرد: اظهارات اماراتی ها واقعا برای همه کشورها خنده آور است چرا که امارات کشوری جدا شده از خاک ایران است و نباید مسئولان آن بی مهابا به اظهاراتی بپردازند که اصلا در شان آن ها نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران مالکیت خود را بر سر این جزایر قطعی کرده و هیچ وقت اجازه نمی دهد کوچک ترین دست اندازی در این زمینه انجام شود و یاوه گویی های وزیر خارجه امارات جز برخی تنش های منطقه ای هیچ نتیجه ای به دنبال ندارد.

حقیقت پور افزود: این حق قانونی ماست که در این جزایر پرچم کشورمان را بر افراشته کنیم و در این زمینه اظهار نظر و سر و صدا کردن نتیجه ای به همراه ندارد چرا که حق حاکمیت سرزمینی ایران بر این جزایر تایید شده و این سه جزیره جزو لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است مسئولان کشور امارت با خویشتداری رفتار کرده و اجازه ندهند تا بسیاری از وقایع تاریخی در این زمینه بازگو شده و یا آشکار شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon