افزایش ۸۱۰ هزار بشکه‌ای تولید اوپک به‌رغم سقوط ۱۸ دلاری قیمت نفت

افزایش 810 هزار بشکه‌ای تولید اوپک به‌رغم سقوط 18 دلاری قیمت نفت

خبرگزاری تسنیم: درحالی که قیمت نفت طی سه ماه گذشته ۱۸ دلار کاهش یافته است کشورهای عربستان، عراق، نیجریه، لیبی و آنگولا تولید نفت اوپک را در ماه سپتامبر ۸۱۰ هزار بشکه در روز افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رویترز اعلام کرد تولید نفت اوپک در سپتامبر به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسید و این در حالی است که قیمت جهانی نفت طی سه ماه گذشته 18 دلار کاهش یافته و به زیر 100 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش اوپک در ماه اوت 30.15 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود و این رقم در سپتامبر به 30.96 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. بر این اساس تولید نفت اوپک در سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن 810 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تولید نفت لیبی در این ماه 280 هزار بشکه در روز افزایش یافته است که بالاترین رقم در بین اعضای اوپک است. عراق، نیجریه، آنگولا و عربستان نیز تولید نفت خود را در این ماه افزایش داده اند.

تولید نفت اوپک در سپتامبر 2014 بالاترین رقم تولید ماهانه این سازمان از نوامبر 2012 به این سو است.

افت قیمت نفت به زیر 100 دلار باعث نارضایتی برخی اعضای اوپک شده است. دبیرکل این سازمان نیز از احتمال کاهش 500 هزار بشکه ای سقف تولید این سازمان در نشست نوامبر خبر داده است.

در عین حال کشورهای عرب جنوب خلیج فارس با نفت کمتر از 100 دلار هم می توانند بودجه خود را تامین کنند.

درحالی که تولید اوپک در ماه سپتامبر به مرز 31 میلیون بشکه در روز رسیده است این سازمان میزان تقاضا برای نفت خود را در سال 2015 که چند ماه دیگر آغاز می شود 29.2 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است.

بررسی ها نشان می دهد تولید نفت ایران در ماه سپتامبر تغییر محسوسی نداشته است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه