وزیر خارجه مصر: تحویل بالگردهای آپاچی از آمریکا در حال اجراست

وزیر خارجه مصر: تحویل بالگردهای آپاچی از آمریکا در حال اجراست

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر تاکید کرد که اقدامات مربوط به تحویل بالگردهای آپاچی از آمریکا در حال انجام است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «سامح شکری» طی اظهاراتی گفت که دخالت هیچ کشوری در امور دستگاه قضایی مصر قابل قبول نیست و وزارت خارجه نیز در حال تشریح حوادث جاری و احکام قضایی برای کشورهاست که برخی از این کشورها به شنیدن این توضیحات تمایل دارند و برخی ها نیز به دیدگاه های مصری تمایلی نشان نمی دهند.

وی همچنین گفت که آمریکا ار بارزترین قدرت های جهان است و مصلحت مصر نیز در این است که روابط خود با این کشور را حفظ نماید و مصر برای منافع خود تلاش می کند و هیچ تغییری در سیاست های آن رخ نداده است.

شکری اشاره کرد که آمریکا برای تحویل بالگردهای آپاچی به مصر تصمیماتی اتخاذ کرده است و اجرای اقدامات مربوط به تحویل این بالگردها نیز در حال انجام است.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا چند روز پیش به منظور نهایی کردن تحویل 10 فروند بالگرد آپاچی به مصر با « صدقی صبحی» وزیر دفاع این کشور گفت وگو کرد.

پنتاگون اعلام کرد که بالگردهای اپاچی به معنی حمایت از تلاش‌های مصر برای مبارزه با تروریسم است.

واشنگتن در ماه آوریل اعلام کرده بود که به دنبال ازسرگیری کمک 1.5 میلیارد دلاری نظامی به قاهره است که شامل 10 فروند بالگرد آپاچی برای اقدامات ضدتروریستی در شبه جزیره سینا است.

آمریکا سال گذشته نیز اعلام کرد که صدها میلیون دلار از کمک مالی خود به مصر را به دلیل  سرکوب محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر و همچنین اخوان‌المسلمین قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/پ


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان