برداشت انگور از ۱۴۵۰ هکتار اراضی شهرستان سروآباد آغاز شد

برداشت انگور از 1450 هکتار اراضی شهرستان سروآباد آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: کار برداشت انگور دیم از سطح ۱۴۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان سروآباد آغاز شد.

مجید قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سروآباد اظهار کرد: کار برداشت انگور دیم از سطح 1450 هزار هکتار از اراضی شهرستان سروآباد آغاز شد.

وی گفت: برداشت انگور در باغات شهرستان سروآباد همه ساله از اوایل مهر ماه آغاز و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد با اشاره به برودت هوا و سرمازدگی تاکستان‌ها دربهار، تصریح کرد: میزان محصول انگور امسال نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی 20 درصد کاهش داشته ولی خوشبختانه کیفیت آن بسیار عالی است.

وی با اشاره به مهمترین ارقام انگور در این شهرستان، افزود: 90 درصد از انگور این شهرستان انگور سیاه (سیاوله) و مابقی را انگور یاقوتی و عسکری تشکیل می‌دهد.

قاسمی نژاد گفت: انگور برداشت شده از اراضی این شهرستان توسط کارخانه‌های آبمیوه‌گیری از باغداران خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد از ظرفیت بالایی در تولید انگور برخوردار است، خاطرنشان کرد: شهرستان سروآباد در استان کردستان از لحاظ تولید انگور بعد از شهرستان‌های بانه و مریوان، مقام سوم را در تولید این محصول دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد با اشاره به برداشت 9200 تن انگور در سال گذشته از اراضی این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش 20 درصدی این محصول در اثر برودت هوا، پیش بینی می‌شود امسال 7250 تن انگور در شهرستان برداشت شود.

وی علت مرغوبیت انگور شهرستان سروآباد را، عدم استفاده از کودهای شیمیایی، هرس به موقع، استفاده از سموم دفع آفات، استفاده از کودهای حیوانی و استفاده از نظرات کارشناسان واحد باغبانی در تولید محصول عنوان کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon