دولت ۱۳۰۰ میلیارد تومان یارانه سود به بانک‌ها بدهکار است

دولت 1300 میلیارد تومان یارانه سود به بانک‌ها بدهکار است

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد مسکن انقلاب از بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی دولت بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا تابش در نشست خبری در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: با وجود آنکه سال گذشته تخصیص اعتبارات پایین بود و همه دستگاه ها با کمبود بودجه مواجه بودند توانستیم در پایان سال گذشته 52 میلیارد تومان سود یارانه تسهیلات مسکن روستایی را به بانک ها پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون دولت حدود 1200 تا 1300 میلیارد تومان بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها بدهکار است.

تابش خاطرنشان کرد: روال کار این گونه است که دولت این مبلغ را در اختیار ما قرار می دهد و ما نیز آنرا به بانک ها پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم معاون نوسازی بنیاد مسکن سال گذشته در این باره از توقف 2ساله پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی خبر داده و به تسنیم گفته بود: دولت هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است.

مهدیان افزود: هر ساله دولت باید مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی را به بانک ها پرداخت کند. این نرخ 9 درصد است که سالانه حدود 400 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در 4 سال اخیر پرداخت یارانه سود وام مسکن روستایی کند شد که این روند در دو سال گذشته به طور کامل متوقف شد. بر این اساس در حال حاضر بانک‌ها تمایل چندانی به پرداخت تسهیلات به نوسازی و بازسازی مسکن روستایی ندارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه