مصرف سوخت در اردبیل ۲۴ درصد کاهش یافت

مصرف سوخت در اردبیل 24 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش مصرف سوخت داشتیم که به لحاظ بیشتر شدن خدمات گاز در روستاهای استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ محمود آقا محمدیان صبح امروز در نشست مشترک با امام جمعه خلخال و فرماندار این شهرستان به منظور بررسی مشکلات سوخت شهرستان خلخال اظهار کرد: سوخت مورد نیاز استان ذخیره سازی و تامین شده و ما هیچ مشکلی از لحاظ کمبود سوخت در استان اردبیل نداریم.

وی کاهش مصرف بعضی از سوخت‌ها در استان را  فراهم شدن زیرساخت‌های برخورداری از نعمت گاز طبیعی دانست و گفت: بیشترین مصرف در استان از لحاظ سوخت در مورد نیروگاه‌ها است و امسال نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش مصرف سوخت داشتیم که به لحاظ بیشتر شدن خدمات گاز در روستاهای استان است.

آقامحمدیان در مورد نیروگاه اردبیل نیز گفت: از سال 87 با خط لوله‌ای به طول 28 کیلومتر به قطر 8 اینچ سوخت مصرفی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل تامین شده و کلیه هزینه‌های حمل، جابه‌جایی، بارگیری و تخلیه و خطرات آن کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان اردبیل با اشاره به کاهش چشمگیر قاچاق سوخت در استان گفت: کل مصرف نفت سفید استان یک میلون لیتر که در همین زمان نیروگاه  5/3 میلیون لیتر سوخت مصرف کرده که روزانه 888 هزار لیتر بنزین،  132 هزار لیتر نفت سفید و  860 هزار لیتر گازوئیل در استان مصرف می شود.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این نشست با تاکید بر مدیریت فرهنگ مصرف انرژی در شهرستان ها گفت: سوخت شهرستان برای فصل پاییز و زمستان فراهم و ذخیره سازی شده است و مشکلی در این زمینه برای اهالی شهرستان وجود ندارد.

مهدی احمدی با اشاره به وجود بیش از 100 روستای محروم از نعمت گاز در خلخال و کوهستانی بودن منطقه خلخال  بیان کرد: در این روستا سوخت نفت استفاده شده و امسال برای سوخت زمستانی برنامه ریزی انجام شده و از لحاظ تامین سوخت مشکلی نداریم.

در این جلسه حجت الاسلام امیر رشتبری،  امام جمعه خلخال نیز صرفه جویی در مصارف سوختی و نعمت آب شرب را از بالاترین وظیفه مردم دانست و گفت: با توجه به کاهش بارندگی و ایجاد مشکل دراینده برای نیروگاه‌های آبی مسئولان باید راه و چاره ای برای تامین سوخت و انرژی در کشور داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon