توصیه‌های حیاتی برای حجاج ایرانی در «رمی جمرات»

توصیه‌های حیاتی برای حجاج ایرانی در «رمی جمرات»

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توصیه‌های مهم و حیاتی برای حجاج ایرانی در «رمی جمرات» را تشریح کرد.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدعلی مرعشی به عموم زائران به ویژه زائران مسن‌تر تاکید کرد در عرفات و منا از پیاده روی‌های غیر ضرور بپرهیزند و مراقب گرمازدگی باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با توصیه به زائران برای داشتن خواب کافی، گفت: استراحت و خواب کافی به زائران کمک می‌کند اعمال واجب را بتوانند با انرژی کافی انجام دهند.

مرعشی به ضرورت رعایت بیشتر بهداشت فردی به دلیل ازدحام جمعیت به ویژه در ایام تشریق اشاره و بیان کرد: زائران به ویژه سالمندان باید با رعایت بهداشت فردی مراقب سلامت خود باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از زائران بیمار و مسن خواست در این چند روز باقی مانده به ایام تشریق از حضور در اماکن پُر ازدحام و انجام طواف‌های مستحبی پرهیز کنند.

مرعشی از زائران خواست داروهای خاص خود را در هنگام اعمال به همراه ببرند زیرا دارو‌ها به حد نیاز وجود دارد ولی همراه داشتن داروهای خاص که هریک از بیماران استفاده می‌کردند و به آن عادت دارند برای خود آنها بهتر خواهد بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تاکید بر اینکه در هنگام حرکت برای رمی جمرات حتماً یک بطری آب کوچک از چادرهای محل استقرار به همراه خود بردارند و در ساعات اولیه و یا پایانی روز که هوا خنک است برای رمی اقدام کنند.

مرعشی خواستار شد، زائران حتماً در بین ساعات 10 تا 16 در چادرهای کاروان در منا به استراحت بپردازند و از پیاده روی در گرما جدا خوداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران روز پنجشنبه مکه مکرمه را به سمت مشاعر مقدسه ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon