میزان جرائم در کشور سیر نزولی دارد / کاهش ۲۹ درصدی تماس‌های مردم با پلیس ۱۱۰

میزان جرائم در کشور سیر نزولی دارد / کاهش 29 درصدی تماس‌های مردم با پلیس 110

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تماس‌های مردم با پلیس ۱۱۰ به میزان ۲۹ درصد کاهش یافته است.گفت: میزان جرائم در ایران همواره نسبت به دنیا سیر نزولی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان همدان اظهار کرد: دشمنان به دنبال بر هم زدن ثبات حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند در حالی که ایران به عنوان یک جزیره دارای ثبات در اقیانوس تلاطم امنیت خود را برقرار کند و این مهم دستاورد کوچکی نیست و با تلاش، زحمت، توکل و عنایت خداوند حاصل شده است.

وی افزود: دشمنان ما تلاش می‌کنند که این نور را خاموش کنند اما قادر نیستند و لطف خداوند این نور را به طور کامل در جهان می‌گستراند و تلاش‌های دشمنان به نتیجه نیم رسد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: آنهایی که تروریست درست می‌کنند و به جان ملت های منطقه می اندازند و سه سال تجاهل می‌کنند و مناطق وسیعی را به واسطه این حمایت ها و پشتیبانی‌ها تصرف می‌کنند و آنجایی که به شهروند آنها تعرض می‌شود دیگر در برابر افکار عمومی خود و ملتشان چاره ای ندارند.

وی گفت: دشمنان دریافتند که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات در منطقه است اما باز هم از گزافه گویی دست بر نمی‌دارند و تهمت‌های بی‌جایی که در خور خودشان است را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند ولی نظام ما توجهی نمی‌کند.

احمدی مقدم بیان کرد: با همه فشارهایی که از ابتدای انقلاب از لحاظ امنیتی، نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی، سیاسی و تهاجم فرهنگی بر کشور ما تحمیل شده است اما یارگیری های دیپلماسی و با استفاده از ابزاراها برای عقب راندن ملت ایران و منصرف کردن مردم ایران از اهداف والای خود همیشه نتیجه عکس داشته است.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره از این دست اندازهای دشمنان با موفقیت عبور کرده است، افزود: بقا و ارتقای جمهوری اسلامی در گرو توسل به ولایت است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور عنوان کرد: همواره به تأسی از قربان و غدیر باید برای رفتن به قربانگاه آماده باشیم تا دشمنان احساس نکنند که جمهوری اسلامی را با هر گامی می‌توانند به لرزه در آورند چرا که در میدان عمل کارآمد و توجیه کننده همه حکومت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید مبارزه با فساد مورد توجه قرار گیرد، گفت: فساد بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد می‌کند و دشمنان به دنبال دامن زدن به این مسئله هستند که وانمود کنند دستگاه اداری ما سالم نیست اما باید بدانیم مردم از برخورد قاطع دولت با مفسدان خوشحال می‌شوند.

احمدی مقدم مبارزه با فساد و کارآمدی را سبب استحکام ارتباط مردم با حاکمیت و اقتدار نظام دانست و افزود: امروز در حالی که پیرامون مرزهای پیرامونی ما ناامن است اما جمهوری اسلامی اقتدار در منطقه دارد و سرمایه گذاری در هر نقطه صفر مرزی ما برخوردار از امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به شاخص‌های بهبود یافته از ابتدای انقلاب تاکنون اظهار کرد: شاخص های تروریست، ناامنی، اغتشاش، جاسوسی، قتل، جنایت، گروگانگیری، سرقت های مسلحانه و فعالیت‌های سوداگران مرگ در شیب نزولی مستمر قرار دارند و میزان جرائم در ایران همواره نسبت به دنیا سیر نزولی دارد.

وی نرخ جرائم در ایران را پایین تر از دنیا برشمرد و گفت: اما این جرائم خرد و ناچیز که متأثر از نوسانات اقتصادی رخ می دهد نیز مردم کشور را آزار می‌دهد.

احمدی مقدم تصریح کرد: استان همدان با قریب 2 میلیون نفر جمعیت در موقعیت چند راهی و ترمینال بین استانی غرب کشور با گردشگران میلیونی و موقعیت ترانزیتی و دانشگاهی شاهد وقوع روزانه 22 فقره سرقت در این استان هستیم یعنی به ازای هر 90 هزار نفر یک سرقت رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه عمدتا سرقت های خرد در استان همدان رخ می‌دهد، افزود: در نیمه نخست امسال میزان سرقت ها در استان همدان 5 درصد کاهش یافته و تنها افزایش در سرقت های خرد گزارش شده است و همچنین تماس‌های مردم با پلیس 110 به میزان 29 درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور بیان کرد: باید با افزایش کارآمدی و تلاش جهادی چنان اقتداری حاصل شود که هیچ مجرم و تبهکاری اجازه ارتکاب جرم به خود را ندهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon