ظرفیت بانکها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور بکار گرفته شود

ظرفیت بانکها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور بکار گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور که با تحقق آن اتکا به قدرت داخلی در زمینه سیاست خارجی نیز شکل می گیرد نیازمند استفاده از ظرفیت تمام بانک هاست.

محمد علیپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به چگونگی کاهش تورم در یکسال گذشته اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم در کشور به 21 درصد رسیده و به تعبیری کاهش 14 درصدی تورم نسبت به سال گذشته نشان دهنده انجام صحیح برنامه های اقتصادی است.

وی با بیان تلاش برای کاهش بیش از پیش تورم در مجموعه دشتگاه های اقتصادی کشور قابل لمس است افزود: مدیران و نهادهای اقتصادی تاثیرگذار سعی دارند تا پایان امسال تورم را به زیر 20 درصد برسانند بنابراین باید یک عزم جدی در همراهی مسئولان باید شکل گرفته و استمرار یابد.

علیپور بیان کرد: گرچه شرایط برای کاهش رکود و تورم کامل چندان مهیا نبوده اما باید در این رابطه فعالیت های بسیاری جدی تری صورت گیرد.

نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره مشاهده برخی علایم و شاخصه های خروج از رکود تصریح کرد: از نشانه های خروج از رکود، رشد اقتصادی مثبت است ولی در این میان کاهش تورم، دلیل بر رشد و تولید داخلی نیست گرچه تلاش شده در مسیر رشد اقتصادی از افزایش قیمت ها جلوگیری شود و در این راستا حتی سود سپرده به 22 درصد کاهش یافته است.

علیپور اظهار کرد: باتوجه به پایین آمدن سود سپرده، تسهیلات ارائه شده نیز باید متناسب با آن باشد بنابراین زمانی که یک واحد تولیدی برای دریافت وام قدم برمی دارد برای شرایطی وجود داشته باشد که این واحد بتواند با فعالیت اقتصاد سود بانکی را به همراه اصل وام بازگرداند.

وی افزود: روشن است عملکرد بانک ها در کاهش تورم تاثیر به سزایی دارد بنابراین تاسیس شرکت های سرمایه گذاری توسط بانک ها که در کشورمان به ان مبتلا هستیم به ضرر تولید و رونق اقتصادی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای افزایش تولید و رونق آن می توان تا حد امکان از ظرفیت بانک ها استفاده کرد و با همکاری متقابل در بین مدیران نهادها و دستگاه های اقتصادی کشور از هدر رفت ظرفیت ها پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon