تقاضای مواد مخدر از سوی کشورهای غربی منطقه را تحت فشار قرار داده است


تقاضای مواد مخدر از سوی کشورهای غربی منطقه را تحت فشار قرار داده است

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات موثر ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه تقاضای روزافزون موادمخدر از سوی کشورهای غربی باعث تحمیل مشکلات زیادی به منطقه خاورمیانه شده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در هفتمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی اظهار داشت: امروزه به واسطه گسترش جرائم خصوصا جرائم اینترنتی نیاز به همکاری پلیسی، دیپلماتیک و قضایی میان کشورها بیش از پیش احساس می‌شود. 

وی با بیان اینکه تامین امنیت جهانی بدون همکاری بین‌المللی امکانپذیر نیست، گفت: امروزه جرائم سازمان یافته همچون قاچاق مواد مخدر و قاچاق کودکان و زنان جنبه فرامرزی یافته و هیچ کشوری به تنهایی قادر به حمایت از شهروندان خود نیست.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: هر کشوری که تصور کند می‌تواند شعله‌های ناامنی را در گوشه‌‌ای از جهان بیفزاید و خود از این ناامنی محفوظ باشد دچار اشتباه شده‌ است و اگر دولتی بی‌توجه به نقش بین‌المللی، تنها درصدد تحقق اهداف خود باشد بزرگترین ظلم را در حق شهروندان خود کرده است.

اشتری با اشاره توفیقات پلیسی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های اخیر به رغم تحریم‌ها گام‌های بلندی در تامین امنیت شهروندان خود برداشته و امروز در منطقه به عنوان نیرویی برتر از لحاظ دانش شناخته می‌شود.

وی افزود: ایران در حوزه عملیاتی، مرزبانی و مبارزه با موادمخدر و جرائم سایبری توفیقات بسیار زیادی به دست آورده و مبارزه موثر با معضل قاچاق مواد مخدر و ترانزیت مواد از مرزهای شرقی از نمونه‌های موفق آن است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر ضرورت مقابله با مواد مخدر گفت: امروز قاچاق مواد مخدر در اقصی‌نقاط جهان به یک معضل جهانی تبدیل شده و مبارزه با این معضل نیازمند وحدت رویه در عملیات‌ها و سیاست‌ها است.

اشتری با اشاره به شرایط خاص قاچاق مواد مخدر در منطقه خاورمیانه گفت: از یک طرف میزان کشت بالای مواد مخدر و از طرف دیگر تقاضای روبه‌رشد این مواد از سوی کشورهای غربی باعث تحمیل مشکلات زیادی به منطقه شده است و از این رو مبارزه پایدار با مواد مخدر مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت مادی و معنوی است که ایران علی‌رغم تحمیل ظلم‌های ناشی از تحریم‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای وضع‌کننده این قوانین ظالمانه از آن بهره برده‌اند.

وی کنترل نواحی مرزی، حفر خندق، ساخت دیوار، استفاده از ابزارهای کنترلی و رصد مرزهای شرقی را بخشی از اقدامات ایران برای کنترل تردد و مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

جانشین فرمانده ناجا خطاب به جمع حاضر در این نشست گفت: شما سفیران زبده‌ای در ارتباطات پلیسی ما با کشورهای خود هستید و آمادگی پلیس ایران برای ایجاد همکاری‌های گسترده پلیسی با تمامی کشورها و خصوصا کشورهای متبوع شما را اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار تسنیم در پایان این مراسم به وابستگان نظامی 3 کشوری که بیشترین همکاری‌ با پلیس ایران را داشته‌اند هدایایی تقدیم شد و وابستگان نظامی حاضر در این جمع پیش از برگزاری این مراسم از روند فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ بازدید کردند و در جریان اقدامات پلیسی این مرکز قرار گرفتند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon