اختصاص وام ۱۲ درصدی به سرمایه‌گذاران در روستاهای کشور

اختصاص وام 12 درصدی به سرمایه‌گذاران در روستاهای کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در صورتی که سرمایه‌گذار در روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ورود کند به آنها وام ۱۲ درصد تعلق می‌گیرد و ضمانت آن تنها سند ملکی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های دولتی گیلان با تصریح بر اینکه شش درصد جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند، اظهار کرد: حدود 10 درصد جمعیت کشور حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیمی از جمعیت ایران وضعیت زندگی مطلوبی ندارند، افزود: باید بررسی شود که حاشیه نشینی معلول و یا علت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بعضی وقت‌ها غفلت می‌کنیم و درصد هستیم که مشکل حاشیه نشینی را حل کنیم و غافل از این هستیم که با معلول مبارزه کردن به هیج کجا نمی‌رسیم و باید با علت مبارزه کرد.

رضوی با بیان اینکه نرخ افراد تحصیل کرده در گیلان بالا است، تصریح کرد: از فرزندان گیلان بخواهید طرح  برای روستا طرح ارائه دهند.

وی افزود: در قانون کشور داریم دولت را موظف کرده است که اعطای کمک‌های فنی رایگان را به روستائیان برای طرح‌های تولیدی اعطا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه مسئولان باید به کمک نخبگان فکری روستاها بروند، گفت: مردم روستا در فعالیت‌های اقتصادی شریک شوند.

رضوی با اشاره به جمعیت 30 هزار نفری شهرستان نائین خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر از مردم این شهرستان در شرکت سهامی توسعه عمرانی نائین سهام‌دار شدند و ما تمام نیروهای انسانی دارای فکر نائین را صدا کردیم.

وی با تصریح بر اینکه زمین کم و خرد ملکی یکی از مشکلات روستائیان است، تصریح کرد: روستائیانی که علاقمند به شرکت در طرح تولید در روستا هستند و شهرنشینانی که علاقه‌مند به شریک شدن در طرح هستند مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: هر دهستان کشور متوسط دو هزار خانوار دارد اگر به هر دلیلی هزار خانوار شرکت نکند یک‌هزار خانوار وارد طرح می‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: اگر مقدمات اجرا طرح فراهم نبود این طرح مطرح نمی‌شد چرا که دولت معتقد است که نباید به مردم وعده سر خرمن داد.

وی با بیان اینکه ما مشکلی در پرداخت تعهدات نداریم، افزود: اگر هر خانوار 60 هزار توان بیاورد در ماه می‌شود 60 میلیون تومان در سال 20 میلیون تومان  و سه برابر این امر را دولت تعهد می‌کند وام با کارمزد چهار درصد دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: بعد از اینکه استانداری طرح را به دولت ابلاغ کرد، دولت تعهد سه برابر آورده را به حساب شرکت واریز می‌کنیم  و برای این کار روستاییان اگر علاقمند باشند کارت یارانه خود و یا سند ملکی را به عنوان ضمانت می‌گذارند.

رضوی افزود: یکی از مضرهای اقتصادی روستائیان این است که سند ملکی ندارند بنابراین ثبت اسناد فعال شود و برای روستاییان سند ملکی مسکونی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استاندار وظیفه نظارت بر هزینه پولی که دولت واریز کرد در شرکت‌های مستقر در روستا را دارد، گفت: تنفس این وام یکسال و مدت باز پرداخت آن از سه تا هفت سال است و این که شرکت تعاونی و یا سهامی خاص باشد تفاوتی از نظر دولت ندارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه روستائیان ما از سه درد بزرگ در آمد اقتصادی، تبعیض در خدمت‌رسانی بین روستائیان و شهرنشینان و عدم حمایت معنوی و فکری از جانب مسئولان ملی و استانی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه‌گذار در روستا و یا شهرهای زیر 20 هزار نفر ورود کند وام این امر 12 درصد بوده و ضمانت آن تنها سند ملکی است.

رضوی با بیان اینکه باید صنایع تبدیلی در روستاها مورد توجه باشد، گفت: در روستاها  باید مانند نفت خامی که برایش پالایشگاه زده می‌شود پالایشگاه تولید زده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon