دولت از گسترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مریوان حمایت می‌کند

دولت از گسترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مریوان حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان با اشاره به حمایت دولت از گشترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان مریوان گفت: این آموزش‌ها بویژه در بخش کشاورزی می‌تواند به افزایش تولید منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت و و فن‌آوری شهرستان مریوان که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای به افراد مهارت و علم را همراه با فن آموزش می دهد لذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه می تواند دانایی افراد را به توانایی تبدیل کند.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای فعالیت‌های علمی و عملی را با هم دنبال کرده و آموزش می‌دهند و این آموزش ها از سلسله فعالیت‌هایی تشکیل شده است که می تواند فرد را برای ایجاد شغل ، حرفه و کسب درآمد آماده کند.

فرماندار مریوان با برشمردن اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای تصریح کرد : آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی از فن و هنر و علم است و نقش بسیار مهمی در توانمندسازی نیروی انسانی ایفا می کند.

وی گفت: پرورش کارآفرین از مهمترین خصیصه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای است که در روند آموزشی این مراکز افراد ضمن کسب مهارت‌های فنی ، قادر خواهند بود که برای خود فرصت های شغلی مناسبی را ساخته و در نهایت برای خود ایجاد اشتغال کنند.

فلاحی با اشاره به اینکه گسترش رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین رفع معضل بیکاری از جمله کلیدی ترین ارکان حل مشکلات است افزود : هدایت تحصیلی دانش آموزان به منظور تربیت تکنسین یکی از مهمترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: بحث اشتغال همواره یکی از مهمترین دغدغه های دولت است و اینگونه آموزش‌ها برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانش و علم فنی افراد ضروری بوده و امید است که بتوان با پرورش کارآفرینان راه را برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری فراهم کرد.

فرماندار مریوان با اشاره به حمایت دولت از گشترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان مریوان افزود: توانمندسازی روستانشینان در بخش کشاورزی با ارائه آموزش‌های مهارتی مخصوص به آنان می‌تواند این افراد را در افزایش تولیدات کشاورزی یاری کند و دولت آماده حمایت از این آموزش‌ها است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon