بودجه دانشگاه صنعتی کرمان افزایش یافته است

بودجه دانشگاه صنعتی کرمان افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه در اوایل یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود، گفت: در حال حاضر پنج میلیارد تومان بودجه دانشگاه، شش میلیاردتومان پژوهشگاه و سه میلیارد تومان پارک علم و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین محبی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه  رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به اینکه دوم تیرماه  استعفا خود را تقدیم کرده بودم، اظهار کرد: خوشبختانه در تاریخ هشتم شهریورماه امسال رئیس جدید این واحد دانشگاهی انتخاب شد.

وی افزود: در مردادماه سال 89، این واحد دانشگاهی دارای 150 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بود که در چارت دانشگاهی آن  تنها یک معاون وجود داشت.

رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به اینکه در سال 89 همه معاونت‌ها در این واحد دانشگاهی فعال شدند، تصریح کرد: در حال حاضر این واحد دانشگاهی دارای  800 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 100 دانشجو در دوره دکترا و 45 رشته تحصیلی است.

محبی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی نیز دارای ویدئو کنفرانس زنده برای برخی از کلاس‌ها است، تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان دارای 110 عضو هیئت علمی و حدود 160 استاد مدعو است.

وی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی از  توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، اظهار کرد: تعدادی از مقالات دانشجویان این واحد دانشگاهی در مجلات علمی به چاپ رسیده است.

رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان،گفت: در حاضر حدود 200 دانشجوی بورسیه در این واحد دانشگاهی وجود دارد و از آن 3هزار نفر دانشجوی بورسیه مسئله‌دار در این دانشگاه دانشجویی وجود ندارد.

محبی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این واحد دانشگاهی، افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در زمینی حدود 400 هکتار در حال احداث است و  دانشکده‌های عمران، برق و ای تی و علوم فناوری جزو طرح‌هایی هستند که باید ساخته شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دانشکده عمران این واحد دانشگاهی با زیربنای شش هزار مترمربع 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: خوابگاه این دانشگاه دارای 3هزار و 300 متر زیربنا در چهار بلوک و 96 سوئیت است و در آن همه تجهیزات برای دانشجویان فراهم شده است.

محبی با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی مجهز به آب شهر نیست، افزود: در این دانشگاه تاکنون سه چاه برای استفاده از آب حفر شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در حال حاضر با سه مجموعه و سه بودجه مستقل فعالیت می‌کند.

رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه 80 شرکت علم و فناوری در این واحد دانشگاهی وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر این واحد دانشگاهی دارای چهار معاونت و دو رئیس پژوهشگاه و پارک علم و فناوری دارد.

محبی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌هایی خوبی در این واحد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه در اوایل یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود، گفت: در حال حاضر پنج میلیارد تومان بودجه دانشگاه، شش میلیاردتومان پژوهشگاه و سه میلیارد تومان پارک علم و فناوری است.

رئیس پیشین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مسئله حراستی وجود نداشته و هیچ کمیته انظباطی نیز در این دانشگاه تشکیل نشده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon