آب تهران نیترات ندارد/ روغن پالم از ماست و شیر حذف شد/ داروهای داخلی گران نشده است

آب تهران نیترات ندارد/ روغن پالم از ماست و شیر حذف شد/ داروهای داخلی گران نشده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با بیان اینکه آب تهران نیترات ندارد و سالم است گفت: روغن پالم از ماست و شیر حذف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره پرداخت به همکاران گروه‌های پزشکی، گفت: این مسئله از ابتدا مورد توجه بوده، اگرچه پزشکان عهده‌دار اداره سلامت هستند، اما به همه گروه‌ها فکر شده و در مورد پیراپزشکان و همکاران آزمایشگاه‌ها و پرستاران نیز این تغییرات را داشته‌ایم.

وزیر بهداشت افزود: در این خصوص 70 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته و کارگروه‌هایی مشخص شده‌اند تا تغییر ضرایب حقوق گروه‌های پزشکی را بررسی و نتایج آن را در 20 روز آینده اعلام کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت از دستگاه‌هایی بود که همواره به تعهد خود عمل کرده که در نتیجه آن هیچ قلم داروی داخلی گران نشد و برخی از اقلام هم کاهش قیمت داشت، اما در برخی موارد که بیمه‌ها تعهد خود را کم کردند مصرف‌کننده تصور کرد که دارویی گران شده است.

هاشمی اظهار داشت: در مورد بیماران صعب‌العلاج آن طور که فکر می‌کردیم تا بتوانیم در قالب طرح تحول سلامت از این قشر حمایت کنیم، موفق نبودیم که این مربوط به اشکالی می‌شود که در پیش‌بینی منابع برای این گروه وجود داشت. البته در داروهای صعب‌العلاج 90 درصد قیمت دارو را دولت پرداخت می‌کند و امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم 10 درصد باقیمانده را در قالب مددکاری بیمارستان‌ها به نیازمندان و زیرمجموعه‌های بهزیستی و کمیته امداد کمک کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت سلامت لبنیات، اظهار داشت: ما مسئول سلامت مردم هستیم و مردم به وزارت بهداشت اعتماد دارند و علاقمند هستند تا از تغذیه سالم و استاندارد استفاده کنند و ما در این بخش تعارف نداریم و تا جایی که تشخیص دهیم جلوی تخلف را می‌گیریم که همین باعث شد روغن پالم از برخی از لبنیات حذف شود و در حال حاضر شیر و ماست و باقی لبنیات پاک و قابل استفاده است. البته باید اضافه کنم که نظارت‌های ما در این خصوص تشدید شده است.

وی تصریح کرد: در مورد کتاب ارزش نسبی خدمات در نظام جمهوری اسلامی، دولت بسته نظارتی تصویب کرد که وزارت بهداشت و بیمه و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف هستند بر عدم دریافت غیرقانونی نظارت کنند و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود. البته یک بازه زمانی مشخص شده و از نیمه آبان برای ساماندهی تلفنی برای مردم تعبیه شده و امکان شکایت نیز وجود دارد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و کاهش سزارین، تاکید کرد: زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و بی‌تردید نباید تخلفی صورت گیرد و این موضوع از 15 اردیبهشت در بیمارستان‌ها رعایت می‌شود و البته برای کاهش سزارین نیز وظیفه رسانه‌ها است که مردم را به این باور برسانند.

وزیر بهداشت در خصوص گردشگری سلامت، توضیح داد: معتقدیم هم دارو و هم درمان در کشور ما از کل منطقه ارزان‌تر است و البته هنوز ساز و کار مناسبی برای موفقیت گردشگری سلامت صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: در مورد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ادامه آن در برنامه ششم این موضوع پیشنهاد دولت بود و امیدواریم در قالب قانون در مجلس شورای اسلامی بسته شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال وجود نیترات در آب تهران و ضرر کشنده آن برای کودکان زیر 3 ماه، گفت: هیچ نیتراتی در آب تهران وجود ندارد و توصیه می‌کنیم کسانی که در این خصوص صاحب‌نظر و مسئول هستند اظهارنظر کنند تا مردم نگران نشوند و البته هرگاه آب تهران با مشکلی مواجه باشد سازمان غذا و دارو آن را اعلام می‌کند.

وزیر بهداشت در خصوص حمایت از بیماران سرطانی، اظهار داشت: برای تهیه دارو خدمات دولت قابل مقایسه با گذشته نیست و برنامه مشخصی نیز برای حمایت از بیماران سرطانی داریم که متعاقبا اعلام خواهیم کرد و شهرستان‌های کوچک و محروم نیز از آن بی‌بهره نخواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی وضعیت پارازیت، توضیح داد: ما همواره تاکید کرده‌ایم که پارازیت از هر نوعی که باشد برای مردم ضرر دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon