۵۰ درصد طلاق در اوایل زندگی زوجین رخ می دهد

50 درصد طلاق در اوایل زندگی زوجین رخ می دهد

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: براساس آمارها ۵۰ درصد طلاق‌ها در کشور در اوایل زندگی زوجین اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در همایش ازدواج آسان در اردبیل اظهار کرد: مهمترین عوامل این طلاق نبود گذشت، دیگر خواهی، تفاهم و مدارا است که این معیارها باید در بنیاد خانواده تقویت شود.

وی تصریح کرد: بسته‌های آموزش و مهارتی باید برای زوج های جوان تبیین شده و این مهارت‌ها باید در عمل تقویت شود تا با تجربیات همراه باشد.

فرهمندپور افزود:‌ بیشترین آسیب‌های اجتماعی و روانی در کشورهای دنیا ناشی از بی همسرداری است که به دلیل نبود بنیاد خانواده روز به روز این آسیب ها افزایش می یابد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه آمار معتادان مجرد در کشورهای دنیا بیشتر از افراد متاهل است، گفت: متاسفانه این آمار در کشور ما برعکس است و این عامل نگران کننده است.

وی بیان کرد: این امر نشان دهنده این است که نقش روانی و اجتماعی خانواده در بین فرزندان مناسب نبوده و خانواده خود نیازمند آموزش برای تربیت فرزندان برای تشکیل زندگی بالقوه است.

فرهمندپور اظهار کرد:‌ منظور از ازوداج آسان انتخاب آسان نیست بلکه شکل گیری آسان مراسم ازدواج است و این مراسم در کشور ما متاسفانه به آسانی انجام نمی شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت:‌ انتخاب فرد مناسب برای همسر باید با دقت و احتیاط صورت گیرد تا بنیان خانواده تحکیم و دوام پیدا کند.

وی تصریح کرد: ‌دستگاه‌های متولی ازدواج باید جریان خوبی برای آموزش‌ انتخاب همسر مناسب در کشور فراهم کنند و با آموزش‌های لازم زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

فرهمندپور خاطرنشان کرد:‌ نظرسنجی‌های انجام شده از دانشجویان کشور نشان می‌دهد که جوانان دیدگاه درست و کاملی به معیارهای انتخاب ازدواج ندارند و در مهارت تصمیم گیری با مشکل مواجه هستند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود: ‌باید آموزش های لازم برای تقویت مهارت تصمیم‌گیری درست در امر ازدواج ارائه شود چرا که مهارت تصمیم‌گیری‌های درست علاوه بر ازدواج در تمام عرصه های زندگی نیاز است.

وی بیان کرد: ‌همسر خوب بودن نیازمند آموزش و مهارت است و پدر و مادران نسل امروز باید در تربیت پسر و دختر به عنوان همسر بالقوه کوشا باشند.

فرهمندپور با اشاره به کم فرزندی برخی خانواده ها اظهار کرد: ‌متاسفانه بیشترین آسیب‌های اجتماعی و روانی مربوط به خانواده های کم فرزند است و در این خانواده‌ها انحطاط پذیری وجود دارد.

وی افزود: لازمه آرامش در زندگی دوری از احساس و خشم روانی و ارزش قائل بودن به نیاز همدیگر است و مهمترین عوامل تاخیر ازدواج افکار خرافی، وسواس بودن و داشتن آرزوهای آرمانی است که باید مهمترین معیار برای ازدواج نگاه واقع بینانه باشد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: مهمترین ارتباط، صداقت و ارتباط مستقیم است و این یک سرمایه معنوی بزرگ است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon