کنفرانس سفرای کشورهای آفریقایی در کرمان برگزار می‌شود

کنفرانس سفرای کشورهای آفریقایی در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه نقشه راه همکاری کرمان با آفریقا به‌ویژه کشور اوگاندا تدوین می‌شود، گفت: در آینده نزدیک کنفرانس سفرای کشورهای آفریقایی در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمحمد ابراهیم علوی پیش از ظهر امروز در نشست محمد احمد کیسوله سفیر اوگاندا با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمان، اظهار کرد: قرار است ظرف مدت سه ماه با تشکیل کمیته مشترکی قابلیت‌ها و توانمندی‌های تجاری، صنعتی و معدنی دو  طرف بررسی شود.

وی بیان کرد: این کمیته کارشناسی بین اتاق بازرگانی کرمان و سفارت اوگاندا تشکیل می‌شود و راهکارهای همکاری متقابل را بررسی می‌کند.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، افزود: اوگاندا رشد اقتصادی خود را از سال 2003 آغاز کرده و در تحولی که از این سال در این کشور و شش کشور متحد آن ایجاد شد، رشداقتصادی آن به 7 درصد رسید.

علوی، اظهار کرد: صادرات کالا به ویژه از صنایع متوسط استان کرمان می‌تواند جایگاه خوبی در بین کشورهای آفریقایی باز کند.

وی با اشاره به اینکه اوگاندا از شرایط خوبی برای صادرات ایران در بخش‌های مختلف برخوردار است، گفت: در این کمیته تخصصی استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی کرمان و سفارت اوگاندا نقشه راه را برای ادامه همکاری‌های متقابل تهیه و تدوین می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، تاکید کرد: سفیر اوگاندا رئیس سفرای کشورهای آفریقایی در ایران است و بعد از نتیجه گیری کمیته تخصصی بین دو طرف، کنفرانسی با حضور سفرای کشورهای افریقایی برای افزایش سطح ارتباطات و همکاری‌ها در کرمان برگزار می‌شود.

علوی با اشاره به قابلیت های بالای استان کرمان به ویژه در بخش خدمات فنی و مهندسی، گفت: در کشورهای آفریقایی به ویژه در حوزه کشورهای همسایه اوگاندا جمعیت زیادی با نیازهای مختلف وجود دارد.

وی تصریح کرد: کالاهای ایرانی کیفیت و قیمت خوبی برای صادرات به کشورهای آفریقایی دارند.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، بیان کرد: برخی از کشورهای آفریقایی دارای ذخایر نفتی هستند و پتانسیل خوبی برای فعالیت تجار و مهندسان ایرانی در این کشورها فراهم است.

علوی اظهار کرد: استان کرمان نیز در بخش‌های بهداشتی، کشاورزی، معدن، دانشگاه و فنی وحرفه‌ای قابلیت‌هایی دارد که مورد توجه اوگاندا است و در این سفر مورد بازدید سفیر این کشور  قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای متحد اوگاندا شش کشور با جمعیت 600 میلیون نفر و پتانسیل خوبی برای تجارت و صادرات ایران هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon