واشنگتن‌پست: متحد کردن «مخالفان میانه‌رو» بزرگترین چالش آمریکا در سوریه است

واشنگتن‌پست: متحد کردن «مخالفان میانه‌رو» بزرگترین چالش آمریکا در سوریه است

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی متحد کردن مخالفان میانه روی سوریه را بزرگترین چالش آمریکا در سوریه دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیوید ایگناتیوس در یادداشتی با عنوان "متحد کردن مخالفان میانه روی سوری بزرگترین چالش در سوریه" در روزنامه واشنگتن پست نوشت: همانطور که "حمزه الشمالی" یکی از فرماندهان شورشیان سوریه (گروه هزم) نبرد در داخل این کشور را تصیف می کند، مشکل فوری شکست دادن داعش نیست. مشکل هماهنگ کردن تیپ‌های معمولی ارتش آزاد سوریه و تبدیل آن به یک نیروی منسجم است که بتواند خلأیی که بر اثر خروج افراط گراها از تشکیلات آنها حاصل شد را جبران کند.

به گفته حمزه الشمالی در برخی نقاط سوریه، مردم دیگر به ارتش آزاد سوریه اعتماند ندارند. وی می‌گوید بسیاری از فرماندهان شورشی منظم نیستند، جنگجویانشان آموزش مناسبی ندیده‌اند و هسته اصلی بدون انسجام ارتش آزاد سوریه فاقد فرماندهی و کنترل است. افراط گرایان داعشی و جبهه النصره خلأ را پر کردند. اما به باور الشمالی حالا سوالی که سوری‌ها از مخالفان می پرسند این است که شما می‌خواهید آشوب درست کنید یا نظم بیاورید؟

شمالی سرکرده گروهی است که بزرگترین گروه نیروهای شورشی تحت حمایت آمریکا در سوریه محسوب می شود. به عقیده وی مشکل این است که "مخالفان میانه رو" که ایالات متحده از آنها حمایت می کند هنوز در حد چشمگیری یک خیالپردازی است.

این سرکرده شورشیهای سوریه می گوید مخالفان باید یک "ارتش ملی سوریه" ایجاد کنند که بتواند افراط گراها را شکست داده و در نهایت بشار اسد را سرنگون کند.

بر همین اساس واشنگتن پست به نقل از یک منبع اطلاعاتی عرب نوشت: تا کنون، ارتش آزاد سوریه یک نوع مافیا محسوب شده است. همه می‌خواهند رئیس باشند. مردم داخل سوریه از این مافیا خسته شده اند. ارتش آزاد هیچ ساختاری ندارد.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: معمای ایجاد ساختاری درست برای آموزش و کمک به مخالفان میانه رو تا حد زیادی به عهده ژنرال جان آلن گذاشته شده است. کسی که بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست و نماینده ویژه اوباما در امور عراق و سوریه است قرار است هفته آینده در اردن با مخالفان سوریه دیدار کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان