تداوم نقض آتش بس از سوی نظامیان صهیونیست و یورش به شرق خان یونس

تداوم نقض آتش بس از سوی نظامیان صهیونیست و یورش به شرق خان یونس

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی گزارش دادند که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی در ادامه نقض آتش بس در غزه، صبح امروز به اراضی شهروندان در شرق الفخاری واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه یورش بردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، چندین خودروی نظامی و بولدوزرهای رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه با یورش به مناطق شرقی واقع در مجاورت شهرک الفخاری، شروع به خاکبرداری از اراضی شهروندان فلسطینی کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین به سمت یک جوان فلسطینی در مناطق شرقی نوار غزه تیراندازی کردند که باعث شد وی زخمی شود.

این یورش نظامیان صهیونیست نقض توافقنامه آتش بسی است که اخیرا در قاهره بین رژیم صهیونیستی و حماس به امضا رسید.

بازداشت 15 فلسطینی در کرانه باختری
نیروهای اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز چهارشنبه با یورش به روستای قراوه بنی حسان در شمال شهر سلفیت، 6 جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین یک شهروند را در شهرک الظاهریه جنوب الخلیل و نیز یک دانشجو به نام «خلیل ابراهیم عقیله» (22 ساله) را در گذرگاه «الکونتینر» واقع در شرق قدس بازداشت کردند و علاوه بر آن نیروهای اشغالگر در ورودی الخلیل شمالی و ورودی شهرک های حلحول، دورا و سعیر ایست های نظامی قرار داده و خودروهای شهروندان را متوقف و به دقت بازرسی می کنند.

نظامیان صهیونیست همچنین دو جوان را در شهرک قباطیه و یک نفر دیگر را در ایست نظامی «دوتان» بازداشت و تعدادی از شهروندان را در روستای دیر ابو ضعیف با شلیک گاز اشک آور زخمی کردند.

منابع امنیتی گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی دو جوان به نام های لؤی احمد مصطفی سباعنه (21 ساله) و یوسف محمد کمیل (25 ساله) را پس از یورش به شهرک قباطیه و نیز عمار طاهر عمارنه از شهرک یعبد را در ایست نظامی دوتان بازداشت کردند.
صهیونیست ها همچنین 6 جوان از جمله دو فرد زخمی را در جریان یورش به اردوگاه الفارعه در استان طوباس به بازداشت خود درآوردند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای اشغالگر در ساعات اولیه بامداد امروز به این اردوگاه یورش آورده و دستکم 6 جوان از جمله دو نفر از آنها که زخمی بودند، بازداشت نمودند.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست امروز چهارشنبه نیز تحت حمایت و حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، یکی از کارکنان وزارت اوقاف فلسطینی اعلام کرد که نگهبانان مسجد الاقصی به حالت آماده باش درآمده اند تا با هر گونه تلاش شهرک نشینان برای به جا آوردن آئین تلمودی در صحن های مسجد الاقصی مقابله کنند.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر همچنین دانشجویان مدرسه اسلامی ایتان را از ورود به مسجد الاقصی ممانعت کردند.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر که در دروازه های مسجد الاقصی مستقر شده اند، نمازگزاران را از ورود به این مسجد منع می کنند.

الزهار: برخی طرف های بین المللی می خواهند تنها حقوق کارکنان غیر نظامی را بپردازند

«محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس بر ضرورت تلاش برای تشکیل دو کمیته اداری و حقوقی برای رسیدگی به امور کارکنان وابسته به حماس تاکید کرد.

دولت توافق ملی یک کمیته اداری برای رسیدگی به امور کارکنان تشکیل داده است.
الزهار همچنین گفت : این یک نبرد اداری است اما موضوع اصلی کارکنان حماس در غزه است که از چند ماه قبل حقوق خود را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد که برخی طرف های بین المللی می خواهند تنها حقوق کارکنان غیر نظامی را بپردازند اما اگر بودجه کاملی برای دولت وجود داشته باشد، حقوق همه کارکنان را پرداخت خواهد کرد.

وی اشاره کرد که بر اساس توافقنامه آشتی، تمامی کارکنانی که قبل و بعد از سال 2007 استخدام شده اند، کارکنان قانونی هستند و ممکن نیست که در حقوق نیروهای پلیس فلسطین تحت هیچ شرایطی باشد، کوتاهی کرد.

درخواست جوانان فلسطینی برای برگزاری مراسم روز عرفه در مسجد الاقصی

گروه های جوانان و فعالان فلسطینی روز گذشته خواستار عزیمت گسترده فلسطینیان به مسجد مبارک الاقصی و برگزاری مناسک روز عرفه در این مکان مقدس شدند.

این گروه ها و فعالان در فراخوان خود که آن را عرفه در الاقصی نامیدند، تاکید کردند: شهروندان فلسطینی روز جمعه عازم مسجد الاقصی می شوند و از کوه عرفه بالا می روند.

این فعالان خاطرنشان کردند: هدف از این فراخون حضور دایمی مسلمانان در نخستین قبله گاه خود و پاسداری از آن در برابر هر گونه تجاوز و تعرض و همچنین به تصویر کشیدن تعرضات و توطئه های شوم دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی سازی قدس و این مسجد است.

آنان بر نقش موثر حضور گسترده فلسطینیان در زمینه تقویت پایداری پاسداران حریم مسجد الاقصی و مقابله با هرگونه تعرض اسرائیلی و به شکست کشاندن طرح های شوم تل آویو در زمینه تقسیم این مکان مقدس تاکید کردند.

این در حالی است که اشغالگران صهیونیست به تازگی به تعرضات خود به مسجد الاقصی شدت بخشیده اند؛ به نحوی که آنان همواره به این مکان مقدس یورش می برند و حرمت آن را لوث می کنند و مانع از ورود زنان به این مکان مقدس می شوند.  

تهدید عباس به پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که در صورت شکست تلاش هایش در شورای امنیت سازمان ملل برای تعیین جدول زمانی جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی خواهد پیوست. 

وی طی سخنانی در جمع شماری از نویسندگان در رام الله گفت: ما تلاش های خود در شورای امنیت برای دستیابی به دولت فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی را آغاز کرده ایم تا یک مدت زمانی برای پایان دادن به اشغالگری در مدت یک، دو و یا سه سال تعیین شود.

وی تهدید کرد که در صورت شکست این تلاش ها در شورای امنیت، در روابط بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل به خصوص هماهنگی امنیتی تجدید نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان