ابراهیم جعفری:ایران به عراق در جنگ علیه داعش کمک کرد/ از گفتن دریافت کمک از ایران هراسی نداریم

ابراهیم جعفری:ایران به عراق در جنگ علیه داعش کمک کرد/ از گفتن دریافت کمک از ایران هراسی نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق در نشست خبری از کمک های ایران به این کشور در جنگ علیه گروه تروریستی داعش تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری در بغداد ، بر تمایل کشورش برای برقراری روابط قوی با همسایگان تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در این نشست خبر تاکید کرد که منافع مشترکی با کشورهای دنیا داریم اما اجازه نقض حاکمیت مان را نمی دهیم.

وی افزود که حاکمیت عراق خط قرمز است و به کسی اجازه نخواهیم داد که از آن عبور کند.

الجعفری گفت که روابط با کشورهای همسایه مبنی بر احترام متقابل خواهد بود و تصریح کرد که  عراق با بحران سلاح و تجهیزات روبرو است.

وزیر خارجه عراق گفت که کشورش از کمک‌های ایران و تمامی کشورهایی که از عراق در جنگ علیه تروریستم داعش حمایت کردند، قدردانی می‌کند.

وی افزود: ما از گفتن این مسئله که بغداد از تهران کمک دریافت کرده است هراسی نداریم و ایران در جنگ علیه داعش به ما کمک کرد و بغداد کمک‌ها را از ایران و دیگر کشورها بر اساس شروطی که وضع کرده است، دریافت کرد.

ابراهیم الجعفری تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد، عراق به میدانی برای جنگ کشورها تبدیل شود و ما در جلسات شورای امنیت که در آن حاضر بودیم بر این مسئله تاکید کردیم.

الجعفری با اشاره به اینکه در حاشیه نشست سازمان ملل 40 دیدار با مقامات کشورهای مختلف داشته است و همگی آنها حمایت خود را از ائتلاف بین المللی اعلام کرده‌اند گفت: چین اعلام آمادگی کرده است تا خارج از چهارچوب ائتلاف بین المللی  با عراق همکاری کند.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت